Kako je moguć paradoks da mladi ne prepoznaju govor mržnje, a da sa 16 godina osećaju zahvalnost za sunčan dan?
Osamdeset odsto dece ne prepoznaje govor mržnje, jer je govor mržnje društveno prihvatljiv i postoji uverenje da služi deci da ih pripremi za život, kažu rezulati istraživanja sprovedenog u Institutu za digitalne komunikacije.
Ako se ne prepoznaje govor mržnje i ako je javnim diskursom takav govor na neki način i normalizovan, prepoznaju li mladi zahvalnost, blagodarnost, dobronamernost u komunikaciji?
Koliko mlađe generacije suštinski osete hešteg "zahvalna/zahvalan" koji često koriste, šta se krije iza emotikona ruku za molitvu i šta od mladih o emocionalnoj pismenosti možemo da naučimo i mi stariji, ispričala nam je psiholog Ana Mirković, osnivač Instituta za digitalne komunikacije koja je bila gošća u emisiji "Popodne" koja se emituje na UNA televiziji.
Kako je moguć ovaj paradoks, da mladi ne prepoznaju govor mržnje, a da sa 16 godina osećaju zahvalnost za lep i sunčan dan?
"Zahvalnost razumeju i kad sa njima o tome ne pričamo, ali oni osećaju energiju koja se razmenjuje kroz zahvalnost. Oni poštuju osobe koje ih uvažavaju i osećaju zahvalnost ka njima, oni zahvalnost osećaju u stomaku, a govor mržnje je koncept o kom mora da se razgovara. Govor mržnje je ozbiljan oblik psihološkog nasilja, ali mi smo kultura koja je vrlo tolerantna na nasilje, mi samo podrazumevamo fizičko nasilje pod nasilje, a to nije istina. Deca ne prepoznaju nasilje koje nije fizičko", rekla nam je psihološkinja Mirković i dodaje:
"Mediji se ne bave govorom mržnje, kada imamo jasnu netrpeljivost prema nekome nemamo zadršku da kažemo bilo kakve pogrdne stvari o nekome. A o zahvalnosti isto nema promocija, a treba decu uputiti".
Mlađe generacije su zbunjene svim osećanjima, ali imaju mnogo više informacija i znanja o svetu oko sebe, nešto što je to bilo ranije slučaj. Čini se da osećaj zahvalnosti dolazi s godinama i sa zrelošću, a kako srednjoškolsko "hvala" predstavlja ključ mentalnog zdravlja za mlade možete saznati u video snimku ispod:
Una televizija pokrenula je kampanju pod nazivom "21 dan zahvalnosti" u kojoj zajedno sa našim gledaocima i širim auditorijumom svakodnevno razgovaramo, pišemo i razmišljamo o stvarima na kojima bi trebalo da budemo zahvalni na kraju svakog dana.
Razgovaramo sa brojnim gostima, stručnjacima, psiholozima, psihijatrima, terapeutima, ali i svim gostima Una televizije iz sveta kulture, sporta, umetnosti, muzike - koliko je primenjivanje zahvalnosti važno u njihovom životu. Pričamo o ovoj važnoj i zanimljivoj temi koja nam svima može poslužiti kao inspiracija za svakodnevne radosti.
Želimo da čujemo i vaše mišljenje dragi gledaoci. Kome ste poželli dobro jutro i dobili zauzvrat osmeh? Da li ste zahvalni na prvoj jutranjoj kafi u miru sa lepšom/jačom polovinom, uspešnom sastanku, šetnji u parku, položenom ispitu, slobodnom parkingu, razgovoru sa ljubaznim taksistom ili prodavačicom, dobroj čaši vina sa prijateljima ili komšijama, toplom večernjem tušu i udobnom krevetu?
Pridružite se našoj inicijativi, pratite naše zanimljive priče u svim emisijama Una televizije i šaljijte nam svoje odgovore - tri stvari na kojima se zahvaljujete svakog dana.
I ne, nećemo poricati stvarnost. Želimo samo da zajedno našu pažnju usmerimo ka "malim" pozitivnim stvarima, više vrednujemo sebe i naše okruženje. Zahvalnost rađa zahvalnost i podstiče lepe osećaje u našim srcima i glavi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.