Evo šta kaže statistika banaka
Generacija „zed“ verovatnije će bolje upravljati svojim budžetom nego generacija „bejbi bumera“, rezultati su statistike banaka.
Skoro tri četvrtine mladih od 18 do 24 godine izjavilo je da su isprobali više mogućnosti za jačanje budžeta i tražili informacije o tome kako da povećaju svoju štednju.
Više od 66 odsto ljudi starosti od 18 do 24 godine odgovorno kreira budžet, u poređenju sa onima koji su stariji od 65 godina. Među starijima, tek manje od polovine njih vodi računa o štednji i raspoređivanju budžeta.
Oko 69% starosne grupe koja pripada generaciji „zed“ izjavilo je da je vodi računa o kreiranju budžeta i ličnoj potrošnji, u poređenju sa 42% „bejbi bumera“, prema NatWest indeksu štednje.
Skoro petina (18%) mladih od 18 do 24 godine rekla je da učestvuje u akcijama kao što je „mesec bez trošenja“, a 17% je isprobalo tehniku budžetiranja koja uključuje određivanje procenata raspoloživog novca u odnosu na želje, stvarne potrebe i uštede.
Više od petine (21%) mladih izjavljuje da želi da poveća svoju ukupnu štednju i da, u skladu sa tim, izbegava „impulsivnu kupovinu“.
U istraživanju u Velikoj Britaniji, otkriveno je da 22% odraslih uštedi manje od 50 funti mesečno.
U proseku, štediše (među kojima je više mladih) odvajajaju oko 203 funti mesečno, ali misle da bi trebalo da to bude iznos od prosečno 266 funti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.