Ukupna dužina obilaznice oko Gornjeg Milanovca je 9,6 kilometara
Gornji Milanovac bi do kraja oktobra trebalo da dobije obilaznicu, kojom se teretni saobraćaj izmešta iz centra grada i najbržom vezom spaja sa novim auto-putem Miloš Veliki.
Radovi na izgradnji te nove saobraćajne veze između Ibarske magistrale i auto-puta, preko petlje Takovo su u toku i izvode se predviđenom dinamikom.
Puštanjem u saobraćaj te obilaznice za oko 25.000 stanovnika Gornjeg Milanovca život će biti značajno kvalitetniji, jer će se bez većeg zadržavanja prolaziti gradskim jezgrom, a skratiće se i vreme putovanja svim putničkim vozilima od Gornjeg Milanovca do Takova.
Izmeštanjem svog kamionskog i teretnog saobraćaja iz centra Gornjeg Milanovca, kako kaže predsednik te opštine Dejan Kovačević, osim bržeg dolaska na sam auto-put, uticaće se i na ekologiju, ali i na bezbednost svih učesnika u saobraćaju, kao i privredni razvoj Gornjeg Milanovca.
Prema njegovim rečima, obilaznica oko Gornjeg Milanovca je deo pristupne saobraćajnice auto - putu Miloš Velki preko petlje Takovo i njenom izgradnjom se tranzitni saobraćaj u potpunosti razdvaja od lokalnog koji prolazi kroz grad.
"Obilaznica oko Gornjeg Milanovca je njen zvaničan naziv, ali mi više volimo da kažemo pristupnica auto - putu Miloš Veliki”, rekao je Kovačević za Tanjug i dodao da se trenutno za pristup samoj petlji Takovo, od izgradnje novog auto-puta, koristi stara trasa i stotine kamiona dnevno prolazi kroz centar Gornjeg Milanovca što često dovodi do zakrčenja saobraćaja.
Kovačević naglašava da će se završetkom obilaznice, obezbediti nesmetani prolaz svim kamionima, što je, kako kaže, veoma značajno za industriju i doprineće privrednom razvoju Gornjeg Milanovca.
"Bez dobrih saobraćajnica nema razvoja nijednog kraja, pa tako ni Gornjeg Milanovca. Auto - put Miloš Velike je već potpuno promenio perspektivu, ne samo Gornjeg Milanovca, već i čitavog moravičkog okruga", rekao je on.
Dodao je da je potencijale industrijske proizvodnje u Gornjem Milanovcu, kao i potrebu da je tom gradu potrebna jedna posebna saobraćajnica pre svega za teretna vozila kako bi mogli lakše da se uključe i da koriste auto - put prepoznao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić i na tome su mu svi građani ove opštine zahvalni.
Kovačević je podsetio i da je izgradnja obilaznice počela odmah nakon potpisivanja Ugovora o saradnji između Ministarstva građevinarstva, sobraćaja i infrastrukture i kineske kompanije "Power Construction Corporation of China Limited", krajem 2021. godine, pošto je sve bilo spremno, odnosno bili su urađeni kompletni projekti i dobijene građevinske dozvole.
"To je radio Saobraćajni institut CIP i krenulo se užurbano u izgradnju. Nadam se da ćemo ove godine, negde otprilike u oktobru da završimo pristupnicu, a naši neimari možda će to i značajno ranije uraditi", kazao je Kovačević.
On je istakao i da se uz samu pristupnicu auto-putu, na polovini puta ka Takovu razvija i nova industrijska zona za koju je opredeljeno oko 30 hektara zemljišta.
"Već je počelo prometovanje zemlje u toj industrijskoj zoni i neki ovdašnji domaći privrednici su kupili zemljište i čekaju da se završi saobraćajnica kako bi mogli dalje da se razvijaju i prošire svoje proizvodne pogone", rekao je Kovačević.
Podsetio je i da je Gornji Milanovac u bivšoj Jugoslaviji bio prepoznat kao opština sa velikim industrijskim potencijalom i grad koji je po broju stanovnika imao više uspešnih kompanija.
"Ta tradicija se nastavlja i Gornji Milanovac danas ima svega negde oko 3,5 odsto nezaposlenih na svojoj teritoriji, što je ispod proseka Evropske unije," rekao je Kovačević.
Da je perspektiva razvoja industrije u Gornjem Milanovcu sa novom pristupnom saobraćajnicom ogromna slažu se i privrednici iz te opštine i vlasnik i direktor preduzeća Kej komerc, firme koja se bavi proizvodnjom štampane ambalaže od aluminijumske i polipropilenske folije, a koja uspešno posluje više od 30 godina, Zarić Vojkan rekao je za Tanjug da privrednici očekuju da će pristupna saobraćajnica olakšati i ubrzati transport proizvoda i omogućiti poslovnim partnerima da brže i bezbednije stižu do njih.
"Sada teški kamioni i šleperi prolaze kroz centar grada i stvaraju gužve i zastoje, a i saobraćaj za pešake nije bezbedan. Izgradnjom pristupne saobraćajnice to više neće biti tako i Gornji Milanovac će dobiti šansu za dalji razvoj, biće lepo i perspektivno mesto za život građana, a biće privlačan i novim investitorima", rekao je on.
Prema njegovim rečima, Gornji Milanovac će izgradnjom pristupne saobraćajnice do petlje Takovo, imati potpuni benefit od prolaska auto-puta kroz tu opštinu.
Zarić je dodao i da pozdravlja odluku lokalne samouprave da 30 hektara zemljišta u mestu Srčanik komunalno opremi i tu napravi novu industrijsku zonu, naglašavajući da će tako privrednici dobiti mogućnost da grade nove pogone i fabrike i otvaraju nova radna mesta.
Predsednik Udruženja penzionera opštine Gornji Milanovac Milan Vasić kazao je da je obilaznica oko tog grada jako bitna, ne samo za privredu, već i za građane, jer će omogućiti svima brže uključivanje na auto - put Miloš Veliki.
"I građani koji dolaze iz drugih gradova imaće brži pristup na auto-put. Da ta obilaznica nije izgrađena ovaj deo bi bio slepo crevo", rekao je on za Tanjug pojasnivši da je do sada uključivanje na auto - put bilo preko regionalnog puta koji je išao za Takovo i da je protok saobraćaja bio jako spor.
On je ispred 13.600 penzionera Gornjeg Milanovca, koliko kaže da ih ima u toj opštini, zahvalio predsedniku Srbije i opštine što su prepoznali šta građanima, ali i privredi treba.
Ukupna dužina obilaznice oko Gornjeg Milanovca je 9,6 kilometara i investiciona vrednost radova je nešto više od 30 miliona evra.
Kako je Tanjugu objasnio Nenad Gligorijević ispred kompanije Mostogradnja koja je podizvođač radova, projekat izgradnje obilaznice se sastoji iz dva lota od kojih je lot 1 potpuna nova gradnja saobraćajnice u dužini od 4,7 kilometara (km), dok lot 2 obuhvata rekonstrukciju postojećeg državnog puta u dužini od 4,6 km.
"Na lotu 1 imamo četiri mostovske konstrukcije, tri potporna zida, po dve sanacije klizišta i konstrukcije ojačane zemljom, kao i jednu potpunu konstrukciju na šipovima, dok je lot 2 potpuna rekonstrukcija postojećeg državnog puta, tačnije postojeći profil puta se ceo širi i svi elementi puta koje je potrebno izgraditi su uvršteni u projekat", rekao je on.
Gligorijević je naglasio da su radovi na mostovskim konstrukcijama preko 90 odsto završeni, kao i zidovi na oba lota i konstrukcije od armirane zemlje.
Urađena je, kako je kaže i jedna sanacija klizišta, a intenzivno se radi na izmeštanju elektro ITK instalacija, na postavljanju drobljenog kamenog agregata i na završnim radovima na armirano-betonskim zidovima.
"Dosadašnja dinamika radova nam omogućava da početkom leta krenemo u izradu kolovozne konstrukcije kako bi radove isporučili u roku koji je i predviđen", rekao je Gligorijević.
On je podsetio da je na lotu 1 krajem prošle godine pušten kružni tok u Gornjem Milanovcu tako da nema obustave u saobraćaju u samom gradu. Komercijalni ugovor za izgradnju obilaznice oko Gornjeg Milanovca potpisan je 12. novembra 2021. i ova saobraćajnica se finasira iz budžeta Srbije.
Izvođač radova je kineska kompanija "Power Construction Corporation of China Limited", podizvođači su preuzeće Milenijum Mostogradnja i DIS niskogradnja, dok stručni nadzor vrši preduzeće Koridori Srbije. Ugovorna vrednost za lot 1 je 22,3 miliona evra, a za lot 2 je oko 8,1 miloion evra.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.