Brza pruga Beograd-Novi Sad je jedan od najznačajnijih projekata poslednjih godina, deonica do Subotice gotova do kraja 2024.
Izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada i voz "Soko" su više nego opravdali očekivanja građana, promenili su naše navike i vratili železnicu u naš život, ocenila je danas predsednica Vlade Ana Brnabić.
Premijerka je navela da se za izgradnjom železničke infrastrukture nastavlja, pa krajem sledeće godine valja očekivati završetak pruge od Beograda do Subotice, a planira se i izgradnja brze pruge ka Šidu i dalje prema Zagrebu i Italiji.
Brnabić je u razgovoru za Tanjug u brzom vozu "Soko", čija se godišnjica prvog putovanja danas svečano obeležava, istakla da Srbija tako postaje svojevrsni železnički čvor i da je brza pruga Beograd-Novi Sad jedan od naših najznačajnijih projekata poslednjih godina.
"Njome je protekle godine putovalo oko tri miliona ljudi. Železnički saobraćaj je nešto što će tek dobijati primat u godinama pred nama i dobro je što Srbija, pored auto-puteva i brzih saobraćajnica, radi i na izgradnji železnice", rekla je ona.
Premijerka je istakla da radovi na deonici od Novog Sada do Subotice teku dobro i da se može očekivati da budu gotovi do kraja 2024, što su, kako je rekla, potvrdili i predstavnici kineske kompanije „China railway international co" koji su ovih dana u Srbiji i obišli su pomenutu deonicu.
Brnabić je navela da će se po završetku ove deonice, od Beograda do Subotice putovati sat i 18 minuta.
Prema njenim rečima, železnički transport veoma dobro utiče i na životnu sredinu, jer, kako je navela, samo kroz deonicu Beograd-Novi Sad u proteklih godinu dana smanjena emisija ugljen-dioksida u atmosferu za 250.000 kilograma.
Govoreći o početku izgradnji brze pruge od Beograda do Niša, rekla je da je praktično već počela da se radi deonica Stalać-Đunis.
Kako je navela, za desetak dana razgovaraće sa predstavnicima Evropske investicione banke koja će kroz kredit finansirati deo izgradnje, dok veliki deo novca, više od 600 miliona evra, dolazi iz bespovratnih sredstava Evropske unije.
"Planiramo, o tome se sada vode razgovori, i da modernizujemo stari putni pravac Beograd-Zagreb-Ljubljana. Kako mi je rekao ministar Goran Vesić, on je sa italijanskim partnerima razgovarao da se i oni priključe tom projektu i da se praktično povežemo preko Kopra i Trsta sa Milanom, tako da postajemo svojevrstan železnički čvor, što će mnogo uticati dalje na naš privredni rast", istakla je premijerka.
Precizirala je da bi to podrazumevalo prvo izgradnu brze pruge od Beograda ka Šidu, koja bi zatim bila nastavljena prema Zagrebu, Ljubljani i Italiji.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.