'Šta si poslednje pročitala, a baš te izulo? Račun za struju!', šaljivo korisnici društvenih mreža komentarišu aktuelnu situaciju
Mnogo građana Srbije dobilo je uvećane julske račune za struju, a mnogi od njih navode da je to uvećanje drastično.
I dok iz EPS-a tvrde da u povećanim računima nema ništa čudno, jer ljudi tokom leta najviše koriste klima uređaje, iz Udruženja potrošača "Efektiva" ističu da im se neuobičajeno mnogo građana javilo sa pritužbama.
Mnogi su svoje nezadovoljstvo oglasili na društvenim mrežama:
"Prosek mi je 7-8.000 na jedno brojilo. Jul – 14.000"
"Sad jedno pitanje – Da li je i vama stigao račun za jul duplo skuplji od juna meseca?"
Ali ima i onih koji smatraju da je cena realna.
"Jel i vama uvećan račun za struju za jul? Meni tri puta. Mislim, jesam koristio klimu, ali mi nešto mnogo."
Muku je ipak najlakše izlečiti humorom, pa se i tome pribeglo:
"Šta si poslednje pročitala, a baš te izulo? Račun za struju!"
"Kad porodično otvaramo račun za struju..."
Do poskupljenja računa moglo je da dođe iz nekoliko razloga, navode iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva". Moguće je da potrošnja nije očitana na vreme, da je stanje upisivano napamet, ili da je došlo do promene u obračunu više i niže tarife, bez obaveštenja.
"To dokazuju tvrdnje jednog broja potrošača koji kažu da, recimo, na računu imaju stanje na brojilu jedno, a da sada, 10-15 dana nakon očitavanja brojila, kada pogledaju stanje, tamo je manji broj od onog koji piše na računu. Dakle neko je to odokativno nekom metodom upisao", smatra Dejan Gavrilović iz Udruženje potrošača "Efektiva".
Iz "Efektive" dodaju, da oni koji se žale najčešće kažu da tokom jula i nisu bili u Beogradu.
"Sigurno je da tu postoji jedan broj potrošača koji nije upravu, koji možda nije vodio računa o svojoj potrošnji, preterao je u tome, i tako dalje... Sigurno je da deo tog povećanja računa odlazi i na povećanje cene, ali ako imate da je razlika duplo u odnosu na prošlo leto ili prošli mesec, onda je nemoguće da je samo povećanje struje", ističe Gavrilović u izjavi za UNU.
EPS je, međutim, saopštio su računi veći posebno zbog dnevnog korišćenja klima uređaja, tokom najtoplijih dana.
"Do sada je primljeno 1.067 reklamacija kupaca na očitano stanje u julu, od čega su 403 reklamacije opravdane, što je 0,01 odsto u odnosu na 3,3 miliona kupaca u kategoriji domaćinstva. Broj reklamacija je uobičajen i nije uvećan u odnosu na ranije periode", navodi se u saopštenju.
EPS dalje navodi da je ukupna potrošnja električne energije u julu uvećana za gotovo 20 odsto, odnosno za dodatnih 1.000 MW i ponavlja da je na to najviše uticalo mnogo veće korišćenje klima uređaja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.