Kada bude izgrađen 2029. prolazak kroz tunel će trajati sedam minuta vozom i 10 minuta automobilom, a putovanje će biti 130 kilometara kraće
Najduži podmorski tunel, čija je izgradanja upravo počela, povezaće Dansku sa Nemačkom od 2029. godine. Tunel Fehmarn belt biće dugačak 18 kilometara i za 130 kilometara će skratiti putovanje između te dve države.
Prolaz će se sastojati od delova tunela koji će biti potopljeni u Baltičko more, što znači da neće biti bušenja ispod morskog dna. Veza između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland biće najduži kombinovani putni i železnički tunel na svetu.
Dva ostrva sada spaja trajket ili obilazni put, od navedenih 130 kilometara, prenosi Biznisinfo.
Kada tunel bude gotov, putovanje vozom od Kopenhagena do Hamburga će trajti dva i po sata, umesto dosadašnja četiri i po sata. Prolazak kroz tunel će trajati 7 minuta vozom i 10 minuta automobilom.
Pripremi radovi počeli su 2020. godine na danskoj strani i 2021. godine na nemačkoj strani. Nedavno je počelo kopanje rova izbacivanjem peska.
Za izgradnju tunela biće potrebno oko 3.000 ljudi, a budžet projekta je oko sedam milijardi evra. Delovi tunela zahtevaju količinu čelika koja odgovara količini potrebnoj za izgradnju pedesetak Ajfelovih tornjeva, piše Travel+Leisure.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.