Plan je i da deonica autoputa od Pakovraća do Požege, na kojoj postoje dva kompleksna tunela, bude zavšena do kraja ove godine, istakao je ministar
Prvi deo Moravskog koridora, od Pojata do Makrešana, biće pušten u saobraćaj tokom aprila, najavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
On je, gostujući na televiziji K1, naveo da će taj autoput biti ukupne dužine 112 kilometara, a da će u septembru biti završena deonica do Koševa, tako da će Kruševac biti spojen sa autoputem.
Dodao je da će do sledeće godine biti završena deonica od Adrana do Preljine, a do sredine 2025. godine deo između Koševa i Adrana koji podrazumeva Trstenik, Vrnjačku Banju i dve petlje kod Kraljeva.
"To znači da ćemo imati kompletnih 112 kilometara Moravskog koridora", rekao je Vesić.
Naveo je da je plan da deonica autoputa od Pakovraća do Požege bude zavšena do kraja ove godine i dodao da na toj deonici postoje dva kompleksna tunela.
"Jedan je 'Laz' na kojem je probijena druga cev, a drugi je ‘Munjino brdo’ gde očekujemo probijanje cevi u julu ili avgustu”, rekao je Vesić i dodao da će, kada bude završena deonica do Požege, početi radovi na izgradnji dva nova puta.
"Prvi je put od Požege do Kotromana dužine 60 kilometara koji je veza prema Republici Srpskoj, naveo je Vesić i dodao da je završeno projektovanje tog puta u januaru ove godine.
Kako kaže, to je vrlo kompleksan put, trećina od tih 60 kilometara je u tunelima, trećina na nasipima, a trećina na vijaduktima i neće biti laka izgradnja.
Osim toga, naveo je da će se graditi 107 kilometara puta od Požege do Boljara što će, dodao je, biti veza autoputem prema Crnoj Gori.
Ministar je rekao da će do kraja godine biti završena izgradnja autoputa Sremska Rača - Kuzmin što je prvi deo autoputa Beograd-Sarajevo, dok Republika Srpska radi svoj deo autoputa do Bijeljine.
Između ostalog, naveo je će u junu biti završena obilaznica oko Beograda do Bubanj potoka i da je već počelo projektovanje za poslednjih 31 kilometar od Bubanj Potoka do Pančeva sa velikim drumsko-železničkim mostom kod Vinče, kao i da će ove godine početi da se radi 175 kilometara brze saobraćajnice Bački breg - Nakovo.
Vesić je podsetio da se radi i na rekonstrukciji i izgradnji železničkih pruga, navodeći da do pre godinu dana nismo imali nijedan kilometar brze pruge.
Naveo je da je urađeno 75 kilometara brze pruge do Novog Sada, da se sada radi 108 kilometara brze pruge do Subotice, kao i da je potpisan ugovor sa Evropskom komisijom, Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj vredan 2,75 milijardi evra o izgradnji 230 kilometara brze pruge do Niša.
"Ostaje nam 135 kilometara brze pruge do Preševa o čemu pregovaramo sa Evropskom unijom, mada sada pričamo sa Makednocima da se ona produži do Skoplja", rekao je Vesić i istakao da će, kada to bude završeno, Srbija imati skoro 600 kilometara brzih pruga.
Između ostalog, Vesić je naveo da ćemo do kraja sledeće godine biti završena brza pruga do Subotice što će, dodao je, omogućiti da se od Beograda do Subotice stigne za sat i 12 minuta.
"Početkom sledeće godine biće prvi tenderi za izgradnju brze pruge do Niša, novac je obezbeđen, što znači da će iz Niša moći da se ide za Budimpeštu za nešto više od četiri i po sata brzom prugom", rekao je Vesić.
Dodao je da je sa svojim mađarskim kolegom dogovorio da policijske stanice i carinske ispostave budu na železničkim stanicama.
"To znači da kada uđete u Beograd, tu ćete proći pregled mađarske carine i policije i idete pravo u Budimpeštu bez stajanja i obratno, kada krenete iz Budimpešte, tu vas čeka srpska carina i idete pravo za Beograd", rekao je Vesić.
Istakao je da će ovo potpuno promeniti život građana jer ćemo, kako je istakao, osovinom sever-jug biti povezani brzim prugama.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.