"Srbija se podigla iz pepela poput Feniksa": Svečano otvorena nova deonica Moravskog koridora

Kada je reč o bezbednosti na putevima, Vučić je rekao da je time što je izgrađen put do Čačka, na godišnjem nivou spašeno najmanje 75 života

22.12.2024. 14:02
  • Podeli:
aleksandar vučić, otvaranje moravskog koridora, moravski koridor - 22 dec 2024 - Tanjug Vladimir Šporčić 1 (1)-67680cffd9c8e.webp Foto: Tanjug/Vladimir Šporčić

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekao je danas prilikom obilaska nove deonice auto-puta Kruševac (Koševi)-Trstenik-Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru (E-761), koja je duga 30 kilometara, da će se od Kruševca do Vrnjačke banje stizati za 15 minuta, a građani će moći autoputem da putuju sutra od 9 časova. Nešto kasnije pomenuta deonica auto-puta je i svečano otvorena, a ceremoniji je prisustvovao veliki broj građana, državnih zvaničnika i čelnika firmi koji su izvodili radove.

Vučić je kazao da se nekada od Kruševca do Vrnjačke banje stizalo za 45 minuta. Naveo je da je ograničenje 130 km na sat i da je ovaj auto-put najširi u Srbiji, širok je 30 metara. Dodao je da na ovom autoputu postoji najveći razmak između dva suprotna smera, pa ne može da dođe ni do kakvih incidenata, naglasivi potom da se Srbija poput ptice Feniks podigla iz pepela - decenija propadanja.

"Srbija je poput Feniksa iz pepela posle godina i decenija propadanja počela da se diže, da podiže i plate i penzije, ali da gradi puteve i pruge, da obnavlja škole, da gradi sportske dvorane, da podiže bolnice i domove zdravlja, da vraća investitore, da reindustrializuje svoju zemlju", rekao je Vučić u Vrnjačkoj Banji gde se okupilo na hiljade gradjana kako bi prisustvovali  otvaranju novog autoputa.

Najavio je da će nova deonica koja je deo auto-puta Pojate - Preljina (na tzv. Moravskom koridoru) biti puštena za saobraćaj sutra ujutru u devet sati. Vučić je istakao da je reč o najboljem auto-putu, koji je digitalni autoput.

"Digitalni auto-put. To je kao ovaj znak ovde da se vidi kada je kiša i kada je sneg. Da znate kakvi su uslovi na putu. Da znate da li ima gužve na putu ili nema. Da znate da je najširi autoput u Srbiji, njegova širina 30 metara. To je skup autoput, ali uspešna Srbija je mogla da ga izgradi. I odmah da vam kažem, završićemo i deonicu puta od Čačka do Adrana do kraja 2025. godine, a do polovine 2026. spojićemo i tih preostalih 12 kilometara od Vrbe do Adrana", rekao je Vučić.

Naglasio je da je njegovo obećanje da odmah posle toga kreće  izgradnja brze saobraćajnice tu negde malo iza Adrana, to jest od Kraljeva preko Mataruške, Bogutovačke banje do Baljevca, Ušća, Raške i Novog Pazara.  Brze saobraćajnice koje će da promene život ljudi, istakao je Vučić.

Kada je reč o bezbednosti na putevima, rekao je da je time što je izgrađen put do Čačka, na godišnjem nivou spašeno najmanje 75 života.

"To je velika stvar, toliko ljudi smo bukvalno gubili na godišnjem nivou, a sada je bila samo jedna veća nesreća ili dve sa smrtnim slučajem od kada je auto-put otvoren i to zbog nečega što stvarno nije bilo normalno, jer se nesreća desila pošto je čovek išao suprotnom trakom", rekao je Vučić.

Istakao je da su na ovom auto-putu izdati svi sertifikati za bezbednost. 

Vučić je podsetio da će Moravski koridor biti digitalni autoput što znači da će na elektronskim tablama biti postavljene informacije o gužvama na putu, da li se negde dogodila nesreća, o vremenskim prilikama, da li je potrebno usporavanje brzine i slično.

"Ljudi odavde nisu ni sanjali da će ovde biti autoput i kako Ivo Andrić, naš najveći pisac kaže, ljudi tek protokom vremena shvate značaj i puteva i svega onoga što su uradili i izgradili. Ja volim da idem u Ljubostinju, Miličinu i Jefimijinu Ljubostinju, divno se osećam u Ljubostinji, iako je ovde u blizini manastor Đunis i Naupare i mnogi drug, ali u Ljuboistinju volim da idem. Iz Beograda do Ljubostinje će biti potrebno sat i 20 minuta", rekao je Vučić.

Gradimo najviše u Evropi

Predsednik je izjavio i da Srbija u apsolutnom broju kilometara gradi najveći deo autoputeva i brzih saobraćajnica u celoj Evropi, kao i da se ona poput "Feniksa podigla iz pepela i rešila da rešava sve probleme iz prošlosti".  

On je, obilazeći novu deonicu autoputa od Kruševca do Vrnjačke Banje koja se danas otvara, ocenio da će ona biti veoma značajna za građane Vrnjačke Banje i pozvao ih da sutra njome prođu.

"Moramo da razmišljamo o svim delovima Srbije", istakao je Vučić.

Kako kaže, brza saobraćajnica između Šapca i Loznice je završena, ali postoje papirološki problemi.

"Valjda će ih završiti za sedam, osam dana kako bi ljudi pre Nove godine mogli njome da se voze", kaže predsednik.

Dodaje da će cela Mačva i Srem biti premreženi brzim saobraćajnicama.

"Krećemo odmah u projekat Loznica-Mali zvornik, 22 kilometra preko Banje Koviljače da bismo jednu od najboljih banja spojili sa Beogradom i Novim Sadom, ali i čitavo Podrinje. Time i Ljubovija dobija na značaju i Bajina Bašta i naravno sva mesta koje se tu nalaze", rekao je Vučić.

Naglašava da će auto-put do Požege biti otvoren najkasnije do kraja jula naredne godine.

"Radovi napreduju, dobijam izveštaje svakog meseca, ali Munjino brdo pravi problem zbog geologije. Zamislite, prolazite kroz dva tunela koji su gotovo  jedan za drugim, koji su ukupne dužine veći od šesti i po kilometara. Kao da se nalazite u Švajcarskoj ili Austrije, ne u Srbiji ", rekao je Vučić.

Govoreći o tunelu Kadinjača, Vučić kaže da je trasa dugačka šest kilometara, ali da nije siguran da li je projekat gotov.

"Proveriću, pa ću vam dati informaciju", rekao je Vučić novinarima.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()