Deonica pruge Novi Sad – Subotica, duga 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine 'Pojas i put' i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016.
Predsednik Srbije Aleksadnar Vučić boravi u Stepanovićevu kod Novog Sada gde obilazi radove na izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica, kojom će se kretati vozovi brzine do 200 kilometara na čas, a koja je deonica međunarodne brze pruge od Beograd do Budimpešte.
"Imamo malih problema sa radovima, ali smo zamolili kineske izvođače da za najmanje šest meseci ubrzaju radove, kako bismo mogli da radimo bar upola kao vi u Kini", rekao je Vučić obraćajući se kineskoj ambasadorki Čen Bo.
"Nekad je bolje da platite i nešto više , ali da završite ranije, jer onda vidite rezultate kave smo postigli na pruzi Beograd-Novi Sad. Mi smo imali vere da ćemo da promenimo budućnost železnice, da to ne bude samo socijalna kategorija, već da železnica počne da radi i živi i postigli smo neverovatne rezultate sa tom prugom i očekujemo da oni budu još bolji, posebno kada budemo završili još 108 kilometara do Subotice. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine, što će biti mnogo pre mađarske strane", rekao je Vučić.
Istakao je da je to veoma važno zbog razvoja severa zemlje i razvoja turizma na Paliću i Topoli ali i daljeg razvoja Vrbasa, Lovćenca i drugih mesta koja se nalaze uz trasu pruge.
"Srbija danas uporkos teškim okolnostima kroz koje prolazimo i kriza u svetu može da vidi jasnu razliku u donosu na ono vreme koje smo izgubili", istakao je Vučić.
On je podsetio da je poslednja pruga u Srbiji koja je građena bila Beograd – Bar 1976. godine i da su sve pruge u Srbiji izgrađene između 1884. i 1976. kao i da do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar.
"Između 1976. i 2012, dakle 36 godina, nismo podigli ni jednu prugu, a rekonstruisali smo u tom periodu 31 kilometar. Za ovih 10 godina smo izgradili 108,1 kilometara novih savremenih pruga, rekonstruisali 781,5 kilometara pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara, a u planu imamo preko 2.026 kilometara izgradnje i rekonstrukcije pruga", naveo je Vučić.
Naglasio je da je to deo velikih planova za modernizaciju i izgradnju Srbije, za dovođenje investicija u čemu će ovakve pruge značajno pomoći, kako bi nove fabrike nikle u različitim mestima Vojvodine.
Sa Vučićem u obilasku su i predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, Pokrajinske vlade Igor Mirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor "Srbijagasa" Dušan Bajatović i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.
Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine "Pojas i put" i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.
Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu.
Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici. Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.
Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.
Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine. Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, kada su se brzim vozom "Soko" njom provezli Vučić, mađarski premijer Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.
Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija "Čajna relvej internešenel" i "Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani" počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.