'Zakon o energetici i metodologija o određivanju cena grejanja propisuju da Beogradske elektrane i lokalna samouprava moraju da smanje cenu grejanja u slučaju da cena energenta opadne za pet odsto', kaže predsednik Udruženja za zaštitu potrošača
Građani Beograda su pet godina plaćali grejanje bez korigovanja cena, u ovom slučaju, više nego što je bilo zakonom propisano, izjavio je predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Nenad Bumbić i dodao da mogu da traže povraćaj novca od Beogradskih elektrana.
"Zakon o energetici i metodologija o određivanju cena grejanja propisuju da Beogradske elektrane i lokalna samouprava moraju da smanje cenu grejanja u slučaju da cena energenta opadne za pet odsto", rekao je Bumbić za Tanjug i dodao da elektrane u Beogradu to nisu poštovale.
On je naveo da je od 2015. na 2016. godinu cena prirodnog gasa opala od 28 do 33 odsto za komercijalne kupce i dodao da to znači da su Beogradske elektrane bile dužne da spuste cenu grejanja, ali i da su oni propustili da to urade.
"Kada uporedimo sa Novim Sadom, tamo su iste godine, 2016. dva puta spuštane cene, dok u Beogradu to nije uopšte rađeno. Došli smo sada u situaciju da je cena grejanja po kvadratu u Beogradu 119 dinara, a u Novom Sadu 90 dinara i to je još jedan od jasnih pokazatelja da beogradske elektrane nisu izvršile svoju obavezu, što je istakla i Državna revizorska institucija (DRI)", kazao je Bumbić.
On je naveo da je DRI je u svom izveštaju konstatovala da su Beogradske elektrane prekršile zakon zato što nisu spuštale cenu grejanja građanima kada je pala cena energenata za pet odsto i zato što nisu omogućile građanima, kao što su bile dužne po zakonu,da plaćaju grejanje po utošku.
"Vlasnik stana od 60 kvadarata u Beogradu ima pravo po tom osnovu da traži 35.000 dinara povraćaja i građani mogu da se obrate reklamacijom Infostanu ili Beogradskim elektranama i da traže taj novac, koji najverovatnije neće dobiti. Moraće da uđu u sudski postupak sa Beogradskim elektranama, Infostanom i gradom Beogradom", rekao je Bumbić.
On je dodao da je u glavnom gradu takva situacija da "Grad Beograd traži od svojih građana da plate uslugu koju nemaju" i podsetio da je gradonačelnik Aleksandar Šapić javno istakao da svaki dan kada Beogradske elektrane ne greju znači višemilionske uštede za grad.
"Konkretno ako Beogradske elektrane ne greju one će naplatiti od građana dve i po milijarde dinara za uslugu koju građani nisu dobili. Građani imaju pravo da traže tih dve i po milijarde dinara nazad", rekao je Bumbić.
Upitan kako građani mogu da postupe i šta da urade kako bi povratili sredstva, on je objasnio postupak.
"Ako nam grejna sezona bude kasnila 15 dana to je ekvivalent iznosa za grejanje na mesečnom računu zato što mi plaćamo grejanje 12 meseci, što znači da u toku jednog meseca platimo za 15 dana grejne sezone i samim tim to opet znači da ako grejna sezona kasni 15 dana građani mogu plate taj iznos koji je na računu, umanjen za cifru koja se odnosi na troškove grejanja", objasnio je Bumbić.
On je dodao da kada to urade, građani treba da podnesu reklamaciju Infostanu.
"Dok se taj reklamacioni postupak ne završi, Infostan i Beogradske elektrane ne mogu taj iznos da naplate od građana sudskim putem. Ukoliko Infostan i Beogradske elektrane odbiju reklamaciju, građani mogu da traže medijaciju", naveo je Bumbić.
On je dodao da zakon obavezuje Infostan i BG elektrane da moraju da uđu u postupak medijacije, ali i naglasio da pošto medijatora ima malo to može da se produži na duže od godinu dana, kada bi, kako je rekao, taj iznos postao zastareo.
"Što se tiče iznosa od 35.000 dinara građani mogu da se obrate Udruženju za zaštitu potrošača tako što će poslati poslednji račun infostana i lične podatke kako bi potpisali ugovor. U tom ugovoru se navodi da građani nemaju bilo kakvu obavezu placćanja advokata i veštačenja i bilo ko troška prema nama i onda možemo da uđemo u sudski postupak", rekao je Bumbić.
On je dodao da će verovatno i druga udruženja i advokati nuditi građanima da ih zastupaju, ali ako kažu da će ih besplatno zastupati, kako je rekao, savet je da se postaraju da to u ugovoru i bude i navedeno.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.