Vozovi ponovo postaju popularni u Srbiji, a sa brzom prugom rastu i očekivanja
Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova. Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.
Više od sedam miliona putnika putovalo je "Sokolom" od Novog Sada do Beograda za dve godine, od kada je završena ta deonica pruge za velike brzine. Vozovi ponovo postaju popularni u Srbiji, a sa brzom prugom rastu i očekivanja.
Izgradnja pruge Novi Sad–Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.
"Donji stroj je realizovan 98 odsto, gornji stroj je realizovan 67 odsto od ukupne dužine. Tu su i radovi na elektrifikaciji pruge, tu su postavljanje voznog voda, takođe i stanične zgrade, odnosno stanični objekti, su u velikom broju završeni građevinski radovi", navodi za RTS Slobodan Kostić, inženjer.
Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.
"Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla", ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.
Kineske železnice angažovale su preko 2.000 domaćih stručnjaka, više od 400 specijalnih mašina i veliki broj kineskih radnika. Kineski inženjer kaže da je ubrzanju radova doprinela saradnja stručnjaka obe strane.
"Glavni zadaci ovog kampa i svih ovih radionica su varenje šina, brušenje, hlađenje, fino-varenje, i to se sve radi AT varenjem, što na neki način garantuje veoma visoko kvalitetno varenje, koje je u slučaju brzih pruga izuzetno važno", objašnjava Jang Guanling, inženjer "Kineske železnice".
Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza – zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice – Vrbas, Rumenka i Lovćenac.
Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice – vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.
"Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek", dodaje Jang Guanling.
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte deo je projekta kineske inicijative "Pojas i put" kako bi se grčka luka Pirej povezala železnicom sa Evropskom unijom. Od ukupno 350 kilometara te pruge, 184 kilometra grade se u Srbiji, a 166 u Mađarskoj.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.