Na oglas se javlja manje od 10 ljudi
Srbiji nedostaje 20.000 vozača kamiona i autobusa što govore i podaci sajta Infostud gde je samo prošle godine oglašeno 2.600 oglasa za vozače.
Na te oglase javio se jednocifren broj vozača.
Hoće li se trend odlazaka šofera u inostrastvo nastaviti i kako ih zadržati u Srbiji?
Saobraćajne škole u Srbiji svake godine obuče oko hiljadu novih vozača, dok potrebe tržišta zahtevaju još dva puta toliko sa dozvolama C i D kategorije. U oglasima su sve prisutnije ponude za posao vozača a one za B kategoriju se gotovo odmah i popune dok se na oglase za vozače kamiona i autobusa javi jednocifren broj šofera.
"Zbog uslova koje nude poslodavci. Teška je i velika konkurentnost na našem tržištu, pogotovo što vi morate da se borite i sa konkurencijom u inostranstvu. Svi smo svesni da naši vozači mahom odlaze u zemlje zapadne evrope gde su zarade i do 5 puta više nego što je to u Srbiji", kaže za Blic Miloš Turinski iz Infostuda.
Jesu li plate presudne?
"Nema proizvodnje vozača. Nekada su nam vozači uglavnom dolazili iz vojske, i ostajali da rade i bilo ih je mnogo. Imali smo srednje saobraćajne škole koje su više školovale vozače, sada to zanimanje i nije više toliko atraktivno a kad se tome pridoda da svako ide za boljom zaradom. Oni odlaze u zapadne zemlje", kaže Neđo Mandić, predsednik Udruženja za Međunarodni transport.
Kada je reč o privatnim autoškolama, u proseku, mesečno njih 15-ak položi za C i D kategoriju što je godišnje do 180 vozača. A ko i kada može da polaže za C i D kategoriju.
Sa probnom ne mogu, moraju da imaju pravu dozvolu. I da upišu sa 20 godina i da čekaju, da odslušaju teoriju, da polože ispit, da odvoze časove a vožnju kada napune 21 godinu, za C kategoriju a za autobus da napune 24 godine. Da bi položili za autobus, moraju minimum dve godine da imaju položeno za C kategoriju ali po novom kažu da će to spustiti ali još uvek se ništa ne dešava, rekla je Biljana Džabić, vlasnica jedne autoškole.
"Da se promene uslovi školovanja, uslovi polaganja, uslovi za sps centre za srednju školu jer smatramo da to nije realna cena. Jer su naše cene najmanje dva puta a negde i pet puta veće nego u bilo kojoj drugoj zemlji", dodao je Manić.
Kako kaže sagovornik, mladi vozači nemaju novca za polaganje licence koja iznosi i do 3 hiljade evra pa najčešće odustaju od tog poziva. Takođe, problem im predstavlja i zadržavanje na granicama koja su preduga u odnosu na Evropu gde zadržavanja gotovo i da nema. Skup svih navedenih okolnosti govori da ukoliko se situacija uskoro ne popravi, nedostatak od 20.000 vozača mogao bi i da se udvostruči.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.