Da li znate koja je veza između trolejbusa i grupe turista koja upravo troši svoj novac u Srbiji?
U centru grada je u toku Beogradski turistički festival. I dok je fokus usmeren na specijalizovanu izložbu Ekspo 2027, naša zemlja koristi svaku priliku da privoli turiste iz celog sveta da posete Srbiju i bude im dobar domaćin.
Šta građani imaju od svega toga?
Da li znate koja je veza između trolejbusa i grupe turista koja upravo troši svoj novac u Srbiji? Plastično, što se više puni državna kasa to će nam trolejbusi biti noviji i prazniji - bar u teoriji.
"Jedan turista kad dođe on ostvari uslugu smeštaja i noćenja u nekom hotelu, konzumira uglavnom hranu koja je ovde proizvedena, kupi nešto što je proizvedeno kod nas, čitav niz usluga i na taj način taj novac kruži i cirkuliše. I čitava privreda koja nije usmerena samo na turiste živi zahvaljujući tome što mi imamo 10 miliona noćenja. To je u stvari još jedna Srbija koja dođe u Srbiju godišnje", smatra Dušan Borovčanin, direktor Kongresnog biroa Turističke organizacije Srbije.
Rekordna godina u srpskom turizmu bila je 2019-e, sada je devizni priliv u porastu, pa uticaj turizma na budžet u brojkama izgleda ovako.
"2022. godine je turizam u potpunosti oporavljen. Imali smo preko milijardu i 700 miliona evra deviznog priliva i to je izuzetno važno jer to je novac koji su stranci zaradili u zemljama njihovog boravka a troše ga kod nas. To nam je kao kada bismo mi proizveli neka materijalna dobra i izvezli ih u insotranstvu", dodaje Miroslav Knežević, dekan Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum.
Pored toga što turisti direktno utiču na putovanje našeg bruto domaćeg proizvoda, od izuzetnog su značaja za promociju Srbije u celosti.
"U turizmu se dešava tzv. nevidljivi izvoz gde mi izvozimo našu uslugu, našu gostoprimljivost, prirodne lepote, gradove, a to radimo tako što stranci dolaze i zapravo novac koji su stvorili u svojim zemljama troše u našoj zemlji", kaže Borovčanin.
"Prilikom svakog njihovog dolaska upoznaju našu kulturu, tradiciju, stanovništvo, običaje, upozanju se s našim kulturnim i materijalnim i nematerijalnim nasleđem, gastronomijom, vinskim turizmom. I sve to utiče na njih, oni svoja pozitivna iskustva prenose u destinacije iz koje su doputovali i zaista je taj efekat nemerljiv", smatra Knežević.
Statistiku prati praktičan primer centra Beograda koji je, gotovo tokom cele godine, postao mesto gde se sve češće čuje strani jezik.
Priliku da ih pozovu ponovo u goste Turistička organizacija Beograda koristi ovog vikenda kada će im kroz manifestaciju Beogradski turistički festival predstaviti sve aktuelne ponude grada.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.