Radiće se u više faza
Najava renoviranja Pančevačkog mosta i izgradnje novih pristupnih konstrunkcija izazvala je dosta interesovanja, ali i straha među građanima koji ga svakodnevno prelaze. Prvo - zbog nade da bi ova važna saobraćajna veza posle decenija odlaganja konačno mogla da bude vraćena u pristojno stanje, a ono drugo - jer bi ih obnova odsekla od centra Beograda na duže vreme.
Posle 60 godina prilaznim i silaznim putevima Pančevca je odzvonilo. Popravke više ne pomažu, kažu u Putevima Srbije, moraju da se grade novi. Međutim, kako je to jedna od ključnih žila Beograda, saobraćaj se neće prekidati, već će se raditi u više faza.
"To znači da pre nego što se ruše postojeće pristupne konstrukcije, napravićemo tzv. privremene rampe, levu i desnu, odnosno silaznu i uzlaznu rampu koje će biti povezane na sistem gradskih ulica u gradu Beogradu", kaže pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije" Miodrag Poledica.
Iz pravca Pančeva ka Beogradu privremena rampa spuštaće se ka Klaničkom keju, pa ka Dunavskoj ulici. U suprotnom smeru, rampa će se biti izgrađena od ulice Vuka Vrčevića ka mostu. Ukoliko projekat dobije dozvolu do kraja godine i obezbede sredstva, a procenjuje se da je to oko 25-30 miliona evra, izgradnja bi mogla da počne za otprilike godinu dana.
"Mi ćemo ga skratiti optimizacijom i paralelizacijom radova i ukupan rok bi trebalo da bude 1,5 do dve godine maksimalno. Dakle, ne tri i po godine kako se sad pojavilo u medijima. To su neki podaci preuzeti iz projekta, iz neke verzije, koju ćemo da unapredimo u ovoj fazi projekta za građevinsku dozvolu", kaže Poledica.
Kada se izgrade novi pristupi na mestu postojećih, postoji šansa da će i oni privremeni preživeti i postati stalni. To bi čak bilo i korisno, kažu u Putevima Srbije, u slučaju da se Beograd bude širio na sadašnjem prostoru Luke, ka Vilinim vodama i Višnjičkoj banji.
Iako je pre nekoliko godina u stručnoj javnosti dosta polemisalo o tome da li se isplati rekonstruisati Pančevački most ili je bolje ovako oštećenog ga srušiti i sagraditi novi, sada se to pitanje ni ne postavlja. Naime, rušenjem Pančevca prekinula bi se ne samo međunarodna drumska veze ka Pančevu i Vršcu i dalje ka Rumuniji, nego i one železnička, a on je, opet, rekonstruisana skoro, 2015, odnosno 2018. godine i nalazi se u prilično dobrom stanju.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.