Ipak, direktna komunikacija u HR sektoru je i dalje najvažnija
Foto: ShutterstockVeštačka inteligencija (AI) ubrzava procese, oduzima repetitivne poslove, rad po automatizmu i kroz svakodnevno, živo poslovanje lako uviđamo značaj novih tehnologija, ali je u sektoru ljudskih resursa, koji su od administrativno-tehničkog sistema podrške izrasli u stratešku funkciju u kompanijama, neophodno zadržati i lični kontakt, izjavio je danas zamenik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Mihailo Vesović, saopštila je PKS.
On je na otvaranju konferencije "Sinergija ljudske i veštačke inteligencije u savremenom HR-u" koja je okupila stručnjake iz oblasti ljudskih resursa, digitalne transformacije i poslovnog upravljanja naglasio značaj balansirane saradnje između ljudske i veštačke inteligencije, kao temelja održivog razvoja modernih organizacija.
Kao primer posla u sektoru HR-a u kome veštačka inteligencija može da pruži veliku podršku, naveo je promene kolektivnih ugovora i druge tehničke radne procese, dok je regrutacija kadrova posao koji bi trebalo da zadrži čovek.
"Nije sporno da nekakav algoritam napravi selekciju kandidata za poziciju u firmi, ali je veoma važna direktna komunikacija, jer često upravo razgovor sa kandidatom odluči o zapošljavanju", naveo je on.

AI asistent Amina je učesnicima skupa poručila da ona i njene digitalne kolege polako preuzimaju tehničke poslove, ali da ne mogu da pruže empatiju, iskustvo i podršku, sarkazam u pravom trenutku, zdrav razum pod pritiskom.
Na panelu posvećenom transformaciji radnih zadataka kroz automatizaciju i razmatranju načina na koje veštačka inteligencija može doprineti efikasnosti poslovanja, poseban akcenat stavljen je na ograničenja AI tehnologija u domenima koji zahtevaju kreativnost, empatiju i kompleksno donošenje odluka.
Komentarišući primenu veštačke inteligencije u turizmu, direktor Central Business Apartments Beograd Nenad Todorović je istakao da AI preuzima radne operacije u oblasti prodaje, planiranja i komunikacije i da u velikoj meri pomaže malim hotelima i ugostiteljskim objektima.
"Iako u sektoru prodaje AI može da zameni jedno radno mesto, srce u turizmu je čovek, zbog čega nema razloga za strah da će biti zamenjen veštačkom inteligencijom", rekao je on.
Drugi panel otvorio je pitanja međugeneracijskog dijaloga i promena u radnim vrednostima gde su učesnici razgovarali o razumevanju generacije "Z", upravljanju višegeneracijskim timovima, kao i uticaju stranih radnika na domaće tržište rada.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







