U "Mejkers lab" prostorima učenici aktivno učestvuju u nastavi.
3D štampači, gledanje mikroorganizama mikroskopom, korišćenje radioničarske zone sa alatima, hologrami, dronovi, studio za podkast samo su deo brojne opreme koja je odnedavno dostupna i srpskim srednjoškolcima. Zahvaljujući projektu Mejkers lab, stiču znanje i veštine koje će im omogućiti da sutra lakše zakorače u profesije budućnosti.
Na mestu napuštenih prostorija ateljea Šeste gimnazije, sada je savremena učionica za 21. vek. U "Mejkers lab" prostorima učenici aktivno učestvuju u nastavi.
"Koristeći interesantan materijal koji nije staklo, da neko ne pomisli, napravljeno je od smole, koji koristi i ima slična svojstva kao staklo, tj. providnost, i napravili smo tako što smo stavili dole svetlo, kao izvor svetlosti. Nakon što uključimo bateriju, dolazi do prelamanja svetlosti, zbog promene gustine i zbog tog što smo stari grb škole i novi grb gravirali i zbog toga dolazi do prelamanja svetlosti i izgleda kao reklama pa svetli", objašnjava nam učenica Dunja Knežević.
"Kada su zaposleni Nordeusa bili ovde, bio je sniman podkast sa njima. Jedan đak ih je intervjuisao. Takođe u planu je i podkast sa učenicom treće godine koja je glumila u filmu 'Lost Country' koji je prikazan u Kanu. Još neke ideje su, đaci ako žele da pričaju o sportu o bilo čemu, slobodni su da dođu ako imaju ideju", ističe učenik Andrej Grubnić.
Prostor za inoviranje i kreativnost podeljen je na tri zone - multimedijalnu, radioničarsko-umetničku i digitalno-tehnološku. To se kažu, odlično uklapa u princip i viziju škole koji glase - „Ne za školu, već za život učimo“.
"Za konstrukciju znanja, za savremeno učenje, potrebno je da prostor bude organizovan tako i da okruženje za učenje bude organizovano tako da učenici mogu da budu aktivni i da mogu da sarađuju, dakle nisu svi usmereni samo ka tome da primaju neko znanje od vrhunskog autoriteta, nego da zajednički nešto rade", rekla je za UNU nastavnica informatike i računarstva Snežana Marković.
Otvaranje multimedijalne učionice je kruna razvoja gimnazije koja je nedavno proslavila 90 godina postojanja.
"Ono što ne mogu da daju u nastavi ili da proizvedu, mogu da urade u jednoj ovakvoj učionici. Da se služe alatima koji im nisu dostupni, da rade na programima koje nisu imali i da u jednom umetničko-digitalnom prostoru ostvaruju neka nova dostignuća", objašnjva direktor Šeste beogradske gimnazije Radisav Milić.
Zanimljivo je da su Šestu gimnaziju završila dva od tri osnivača Nordeusa i fondacije Nordeus, Branko Milutinović i Ivan Stojisavljević, a sa ovakvom Mejkers lab učionicom, Srbija se korak po korak, približava svetskim obrazovnim standardima i može da očekuje neke nove uspešne preduzetnike.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.