Vesić: Ibarska magistrala kod Kraljeva biće osposobljena za saobraćaj u narednih 10 dana, gradi se novi most

Most preko Zapadne Morave, koji spaja čačanska sela Mrčajevce sa čačanskim selima Mršinci i Slatina, potpuno je uništen pred naletom bujice i obilnih padavina koje su pogodile Čačak i okolinu

17.06.2023. 13:31
  • Podeli:
Goran Vesić Tanjug PREDRAG MITIĆ-648d991c04c5d.webp Foto: Tanjug/PREDRAG MITIĆ

Ibarska magistrala kod Kraljeva biće osposobljena za saobraćaj u narednih 10 dana, rekao je ministar građevine Goran Vesić i najavio gradnju novog mosta. Rok za izgradnju je četiri meseca, a gradiće ga d. o. o. "Novi Pazar put".

Goran Vesić je rekao da je Ministarstvo građevine saobraćaja i infrastrukture izdalo hitan nalog za formiranje privremene devijacije na mestu prekida saobraćaja na državnom putu prvog B reda 22, Mrčajevci - Adrani kod mosta preko Musine reke.

"Ovaj most je inače izgrađen 1964. godine, zato ima stubove u koritu, to se odavno već ne radi tako. Rekonstruisan je 2016. godine, tada je trebalo da se izgradi nov most, a ne da ga rekonstruišu, jer je rekonstruisan na starim stubovima", rekao je Vesić.

Devijaciju će izvesti "Putevi Srbije" formiranjem obilaska oko lokacije prekida čim se voda povuče i omogući rad na postavljanju cevi i formiranju nasipa. Ona će biti u funkciji do izgradnje novog mosta na ovom mestu. Radovi na izgradnji novog mosta počinju odmah po povlačenju vode i prestanku padavina.

Devijacija će, najavljuje, za najviše 10 dana biti završena – napraviće se cev kroz koju će prolaziti reka, uradiće se zemljani nasip, tako da će put sa asfaltom biti pušten za saobraćaj.

"Moraće da se vozi sporije, ali će saobraćaj ići. To je ono što ćemo prvo raditi, što je urgentna mera. Sledeća mera je da se sruši ovaj most, da se izgradi novi most, novi most će biti izgrađen sa mnogo većim rasponom, jer jednostavno mora tako zbog reke i ono što je važnije, biće podignut iznad sadašnjeg mosta. Jedan od problema je što je sadašnji most građen veoma nisko u odnosu na reku", rekao je Vesić.

Vesić je istakao da je opštinama dat nalog kako da postupaju u vezi sa visećim mostovima, da je konačno uspostavljen red i da se zna tačno kakvo je stanje sa kojim visećim mostom.

"Nažalost, naša infrastruktura nije idealna jer u nju nije ništa ulagano decenijama, ne možete za pet, deset, dvadeset godina popraviti nešto u šta nije ulagano mnogo decenija. Ono što je još veći problem i na čemu ću insistirati kao ministar jeste da se donese zakon o održavanju mostova. Mi smo zemlja u kojoj kad se izgradi infrastruktura nju niko više ne odražava, osim ako nije na nekom putu, pa onda to održavaju recimo 'Putevi Srbije", rekao je Vesić.

Vesić je dodao da će biti donet zakon o održavanju putne infrastrukture, jer kako kaže uzalud su mostovi ili putevi ukoliko ih niko ne održava.

"Grad Čačak je u ovom slučaju uradio sve što je mogao da uradi, mi smo od novembra prošle godine zabranili saobraćaj preko ovog mosta, to je odgovorno i onako kako treba da bude. Odmah su tražili novac od mog ministarstva za njegovu rekonstrukciju i tada je bila procena da most prvo treba da se rekonstruiše i izdvojili smo iz budžeta 500 miliona dinara i prebacili na račun grada Čačka kako bi raspisali Javnu nabavku i rekonstruisali ga. U međuvremenu su radili projekat, čak su počeli i pripremne radove, ali nisu mogli ni da krenu dalje jer su tu u pitanju visoke vode", rekao je Vesić.

Most preko Zapadne Morave, koji spaja čačanska sela Mrčajevce  sa čačanskim selima Mršinci i Slatina, potpuno je uništen pred naletom bujice i obilnih padavina koje su pogodile Čačak i okolinu.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()