Novi dizajn kabina i tehnologije smanjenja buke najavljeni na Crystal Cabin Awards 2024 obećavaju povećanje udobnosti putnika i tiše avione
Iako su razgovori o svemirskim “mega avionima” i supersoničnim mlaznim avionima na vodonik zanimljivi, prosečnog putnika više brine svakodnevna udobnost. Među njima, nesumnjivo, je beskrajna buka mlaznih motora. Ako ste među onima koji ne mogu podneti tu buku, možda imate sreće. AI tehnologija će pomoći da avioni postanu tiši i udobniji.
Čini se da je avio-industrija na pragu velike transformacije, vođene revolucionarnim napretkom u dizajnu kabina i tehnologiji. Crystal Cabin Awards 2024 su istakli neke od najinovativnijih koncepata koji će poboljšati iskustvo putnika, od unapređenih društvenih prostora u ekonomskoj klasi do revolucionarne tehnologije za smanjenje buke.
Ovogodišnje nagrade su predstavile razne koncepte usmerene na poboljšanje udobnosti i praktičnosti putnika u svim klasama kabina. Među najzanimljivijima je bio Ameco-ov ‘Fly-Buddy Hub’, višenamenski društveni prostor koji omogućava da se dva reda sedišta u ekonomskoj klasi preurede kako bi šest putnika moglo sedeti jedni naspram drugih. Ovaj prostor, dizajniran za porodice i poslovne grupe, može se čak pretvoriti u krevet, nudeći neviđen nivo fleksibilnosti i udobnosti u ekonomskoj klasi.
Još jedan zanimljiv dizajn bio je Diehl Aviation-ov Wellbeing Zone, razvijen u saradnji sa Qantasom za ambiciozne “Project Sunrise” letove. Ova ultra-duga putovanja, koja povezuju Sidnej sa Londonom i Njujorkom, imaće poseban prostor između premium ekonomije i ekonomske kabine. Ovaj prostor je dizajniran da pomogne putnicima da se protegnu, kreću i osveže tokom 25-satnih letova, rešavajući sve veće fizičke izazove tako dugog putovanja.
Međutim, možda najrevolucionarniji napredak istaknut na nagradama bio je uređaj za smanjenje buke na nivou celog aviona, razvijen u saradnji sa Embraerom od strane Univerziteta Sao Paulo. Ova tehnologija predstavlja potencijalno ogroman napredak u udobnosti tokom leta, obećavajući eliminaciju konstantne buke motora aviona bez potrebe za pojedinačnim slušalicama ili čepićima za uši.
Koristeći veštačku inteligenciju i sistem kamera unutar aviona, ovaj uređaj usmerava zvučne talase direktno ka glavama putnika, neutralizujući buku motora. Sposobnost sistema da se prilagodi različitim rasporedima sedišta i pokretima putnika osigurava konzistentno i tiho okruženje tokom celog leta… barem tako tvrde dizajneri.
Ne samo da ovo povećava udobnost, već otvara nove mogućnosti za zabavu i komunikaciju tokom leta, jer putnici mogu uživati u tišem kabinskom iskustvu bez buke motora. Osim što smanjuje umor i stres putnika, eliminacija pojedinačnih slušalica za smanjenje buke mogla bi pojednostaviti kabinske operacije i značajno smanjiti otpad aviokompanija.
Sve u svemu, inovacije prikazane na nagradama naglašavaju rastući trend ka udobnijem, društvenijem i održivijem vazdušnom putovanju. Kako se ovi koncepti budu pretvarali iz dizajna u stvarnost, putnici mogu očekivati budućnost u kojoj će putovanje biti jednako prijatno kao i destinacija, piše Dmarge.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.