Dnevne kazne za nepoštovanje DMA mogu da iznose čak pet odsto prosečnog dnevnog prometa kompanije širom sveta
Foto: ShutterstockPlatforme kompanije Meta mogle bi da se suoče sa dnevnim kaznama ako regulatori EU odluče da predložene promene za model plaćanja ili saglasnosti ove firme nisu u skladu sa antimonopolskom naredbom izdatom u aprilu, saopštila je danas Evropska komisija.
Upozorenje Evropske komisije, koja deluje kao organ EU za sprovođenje konkurencije, usledilo je dva meseca nakon što je izrekla kaznu od 200 miliona evra američkom gigantu društvenih medija zbog kršenja Zakona o digitalnim tržištima (DMA) sa ciljem ograničavanja moći velikih tehnoloških kompanija.
Ovaj potez pokazuje kontinuirani obračun Komisije sa velikim tehnološkim kompanijama i njen napor da stvori jednake uslove za manje rivale uprkos kritikama SAD zbog pravila bloka koja su uglavnom usmerena na njihove kompanije, prenosi Rojters.
Dnevne kazne za nepoštovanje DMA mogu da iznose čak pet odsto prosečnog dnevnog prometa kompanije širom sveta.
Izvršna vlast EU je saopštila da je model plaćanja ili saglasnosti kompanije Meta, uveden u novembru 2023. godine, kršio DMA u periodu do novembra 2024. godine, kada ga je kompanija podesila tako da koristi manje ličnih podataka za ciljano oglašavanje.
Ovaj model korisnicima Fejsbuka i Instagrama koji pristanu da budu praćeni pruža besplatnu uslugu koja se finansira prihodima od oglašavanja i mogu da plate za uslugu bez oglasa.
Evropska komisija za zaštitu konkurencije saopštila je da će Meta napraviti samo ograničene izmene u modelu plaćanja ili saglasnosti, uvedenom prošlog novembra.
''Komisija u ovoj fazi ne može da potvrdi da li su ove izmene dovoljne da se ispune glavni parametri usklađenosti navedeni u njenoj Odluci o neusklađenosti. Imajući ovo u vidu, razmotrićemo sledeće korake, uključujući podsećanje da kontinuirano nepoštovanje može podrazumevati primenu periodičnih kazni koje teku od 27. juna 2025. godine, kako je naznačeno u odluci o neusklađenosti'', rekao je potparol Komisije.
Meta je optužila Komisiju za diskriminaciju kompanije i za pomeranje ciljeva tokom diskusija u poslednja dva meseca.
''Izbor korisnika između pretplate na uslugu bez oglasa ili besplatne usluge sa oglasima ostaje legitiman poslovni model za svaku kompaniju u Evropi - osim za Metu“, rekao je portparol kompanije.
On je dodao da Meta smatra da izbori koje nudi građanima EU prevazilaze zahteve, dodavši da ''ovo signalizira da je EU i dalje zatvorena za poslovanje''.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







