Vraća se tehnologija koja nije baš bila omiljena među korisnicima
Kompanija Meta je odlučila je da vratiti tehnologiju prepoznavanja lica u svoje aplikacije nakon što je pre više od tri godine "ugasila" ovaj sistem na društvenoj mreži Facebook zbog negativne reakcije javnosti.
Meta će početi primenjivati alat za prepoznavanje lica na Facebooku i Instagramu kako bi se i na taj način borila protiv prevara, ali i pomogla korisnicima koji su izgubili pristup svojim nalozima, navodi se u saopštenju.
U prvom testu će se koristiti prepoznavanje lica za otkrivanje lažnih oglasa koji koriste lica slavnih i drugih javnih ličnosti.
"Ukoliko naš sistem detektuje da bi se moglo raditi o prevari koja uključuje lik javne osobe, iskoristićemo tehnologiju za prepoznavanje lica kako bismo uporedili lice iz oglasa s fotografijama profila te javne ličnosti na Facebooku i Instagramu. Ako utvrdimo podudaranje, kao i da je oglas prevara, blokiraćemo ga", saopšteno je iz Mete.
Kompanija je već omogućila funkciju za manji broj slavnih i javnih ličnosti te će u narednim sedmicama započeti automatski da uključuje više ljudi. Međutim, pojedinci će imati mogućnost da odustanu od zaštite.
Meta već ima određene sisteme za proveru oglasa zbog potencijalnih prevara, no ne uspeva uvek u svom naumu jer mnoge legitimne kompanije koriste poznate i javne ličnosti za plasman svojih proizvoda.
"Ovo je proces u realnom vremenu, brži je i precizniji od ručnog pregleda", rekla je Monika Bikert, potpredsednica za politiku sadržaja u Meti.
Pored toga, Meta takođe testira alate za prepoznavanje lica kako bi rešila još jedan dugotrajni problem na Facebooku i Instagramu, a to je povratak naloga. Kompanija eksperimentiše s opcijom "video selfie", koja omogućava korisnicima da uploaduju svoj snimak, nakon čega ga Meta upoređuje s fotografijama njihovog profila u slučajevima kada korisnici imaju problem sa svojim zaključanim nalozima. Takođe, kompanija će koristiti alat u slučaju sprečavanja hakera da pristupe nalozima korišćenjem ukradenih pristupnih podataka.
Alat neće pomoći baš svima koji izgube pristup nalogu na Facebooku ili Instagramu. Mnoge poslovne stranice ne sadrže fotografiju osobe, tako da će u ovom slučaju biti potrebno koristiti Metin postojeći način povrata naloga. Bikert je rekla da će novi proces znatno otežati posao onim s lošim namerama.
U oba slučaja će Meta "odmah izbrisati" podatke prikupljene prepoznavanjem lica, koji se koriste za upoređivanje. Takođe, skeniranja se neće koristiti u druge svrhe. Slavne osobe će moći izabrati da li žele zaštitu od lažnih oglasa ili ne.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.