Autobus bez vozača: Pametni gradski prevoz na ulicama Luksemburga

Vozila su opremljena senzorima, laserima, uređajem za detektovanje prepreka na putu

18.09.2025. 11:35
  • Podeli:
električni autobus Luksemburg-68cbd226a63ee.webp Foto: Insagram/printscreen/mmtp_lu

Luksemburg je pokrenuo pilot projekat sa dva besplatna autonomna električna šatla u gradu Eš, koji su deo projekta nacionalne železničke kompanije (CFL). Kompanija je inače testna platforma za budućnost pametne mobilnosti.

U ovom gradu puštena su u rad dva autonomna, električna šatl autobusa, koji su deo gradskog prevoza. 

Oni saobraćaju ulicama grada radnim danom u periodu od devet do 14 časova, na ruti koja je dugačka pet kilometara. Maksimalna brzina kretanja im je 25 kilometara na čas.

Predstavljaju dopunu redovnom gradskom saobraćaju.

Vozila su opremljena senzorima, laserima, uređajem za detektovanje prepreka na putu, pa je zbog toga skrenuta pažnja građanima da ne pretrčavaju ulicu ispred ovog vozila.

Iako su ova vozila bez vozača, propisi nalažu da vozač mora da bude u vozilu, zbog iznenadnih situacija.

Dva šatla povezuju želežničku stanicu sa univerzitetom isrednjom školom.Ova vozila su namenjena da dopune, a ne da zamene postojeće opcije mobilnosti.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()