U DPF-u dolazi do (samo)sagorevanja ako od 15 do 20 minuta u kontinuitetu ostvarite iznad 2500 obrtaja u minutu
Filteri čađi (DPF) na modernim dizel vozilima rade na isti način - prikupljaju sitne čestice čađi koje su posledica sagorevanja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina, filteri su programirani da u njima bude spaljena čađ.
To se događa u vožnji, i taj proces je automatizovan. S povećanjem temperature izduvnih gasova na ulazu u filter spaljuju se čestice u njemu.
U DPF-u dolazi do (samo)sagorevanja ako od 15 do 20 minuta u kontinuitetu ostvarite iznad 2500 obrtaja u minutu. Preporučuje se vlasnicima dizelaša da izbegavaju putovanja kraća od dvadeset kilometara, kako bi se izbeglo začepljenje filtera čađi.
U tim kratkim intervalima neće se aktivirati spaljivanje čestica čađi, a ako se filter začepi, uključiće se lampica na instrument-tabli. U tom slučaju odmah zovite servis, odnosno nemojte pokretati automobil.
U servisu će vam verovatno regenerisati filter, a ako to nije moguće, troškovi zamene mogu biti veći od 3.000 evra.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.