Računica je zasnovana na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na nemačkom tržištu
U poređenju sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, nemački auto-klub ADAC, u pogledu troškova, vidi prednosti električnih automobila u slučaju vozila srednje veličine. U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni.
Ova računica se temelji na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na nemačkom tržištu. A osim troškova goriva, odnosno struje, kao i amortizacije vozila, u obračun troškova su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja.
Tako, u proseku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili su bili nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i zadržavanju vozila u vlasništvu u periodu od pet godina.
To je važilo čak i kada su cene goriva postavljene vrlo visoko: na 0,80 evra po kilovatsatu i relativno nisko na 1,50 evra za dizel.
U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila su loše prošla. Uz cenu električne energije od 0,40 evra po kilovatsatu, automobili sa unutrašnjim sagorevanjem, u proseku su jeftiniji čak i uz cenu goriva od 2 evra po litru, prenosi Hina.
Prema ADAC-u, cene električnih automobila jednostavno su previsoke u odnosu na automobile sa unutrašnjim sagorevanjem. Stvari, u proseku, izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase. Ovde, sa 0,40 evra po kilovatsatu, električni automobili mogu da pobede dizel čak i sa cenom od 1,50 eura po litru. Za automobile na benzin, s druge strane, to zavisi od tačne cene goriva.
U višoj srednjoj klasi, dizelaši pobeđuju čak i uz 0,30 evra za struju i 2 evra za litar goriva.
U vozilima luksuzne klase stvari ponovno izgledaju bolje po električne automobile. Uz cene struje nešto više od 0,50 evra po kilovatsatu, pobeđuju motore sa unutrašnjim sagorevanjem, a za male gradske automobile do nešto ispod 0,50 evra po kilovatsatu.
Međutim, kako navodi ADAC, vrednosti mogu značajno da variraju u zavisnosti od vozila ili, na primer, visini rabata koji se odobravaju za pojedine modele.
ADAC nije pojedinačno ocenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase vozila prema ceni i veličini.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.