Luka de Meo predlaže i da Evropa stvori "zelene ekonomske zone", nalik na specijalne ekonomske zone u Kini
Direktor francuskog proizvođača automobila Renoa Luka de Meo uputio je pismo kandidatima za evropske izbore u kome navodi da se evropska auto-industrija suočava sa problemima i predložio mere kako bi se negativni trend preokrenuo.
Luka de Meo je u intervjuu za Le Mond izjavio da automobilska industrija danas predstavlja sedam odsto evropske privrede i donosi 392 milijarde evra prihoda za države, ali da se težište globalnog tržišta automobila pomerilo u Aziju.
U Aziji se prema tvrdnjama šefa Renoa danas prodaje 52 odsto svih novih putničkih automobila, a ovaj udeo je još veći kada analiziramo samo globalnu prodaju električnih automobila.
On smatra da evropska auto-industrija mora da integriše četiri nova lanca vrednosti, odnosno elektrifikaciju, softver, punjenje električnih automobila i cirkularnu ekonomiju, prenosi Le Mond.
"Mi ne želimo protekcionizam, ali želimo fer konkurenciju", navodi Luka de Meo,
Izvršni direktor Renoa predlaže, između ostalog, da Evropa stvori "zelene ekonomske zone", nalik na specijalne ekonomske zone u Kini, koje koncentrišu subvencije i investicije.
Oporezivanje i troškovi zarada u takvim zonama bili bi smanjeni na 10 godina, dok bi kapitalna dobit bila oslobođena poreza, navodi Luka de Meo
On, takođe, preporučuje da Evropa prilagodi svoje zakonodavstvo i podrži razvoj malih automobila da bi ekološki bilans električnog automobila bio što povoljniji.
Lakši i sporiji automobili za gradsku vožnju će imati upola manje baterije, a samim tim i niže troškove, pa će Evropljani prema tvrdnjama šefa Renoa "ponovo videti automobile koji koštaju 10.000 evra".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.