Uprkos rizicima odmazde Pekinga, Bajden je rekao da su povećani nameti proporcionalan odgovor na višak kapaciteta Kine u sektoru električnih vozila
Američki predsednik Džozef Bajden najavio je tarifu od 100 odsto na električna vozila kineske proizvodnje kao deo paketa mera dizajniranih da zaštite američke proizvođače od jeftinog uvoza.
U potezu koji će verovatno podstaći trgovinske tenzije između dve najveće svetske ekonomije, Bela kuća je saopštila da uvodi strože ograničenja na kinesku robu vrednu 18 milijardi dolara.
Izvori su rekli da je taj potez usledio nakon četvorogodišnjeg pregleda i da je preventivna mera osmišljena da zaustavi jeftinu subvencionisanu kinesku robu koja preplavi američko tržište i uguši rast američkog sektora zelene tehnologije.
Pored povećanja tarifa sa 25% na 100% na EV, takse će porasti sa 7,5% na 25% na litijumske baterije, sa nula na 25% na kritične minerale, sa 25% na 50% na solarne ćelije i sa 25%. % do 50% na poluprovodnicima.
Tarife na čelik, aluminijum i ličnu zaštitnu opremu – koje se kreću od nula do 7,5 odsto – će porasti na 25 odsto.
Uprkos rizicima odmazde Pekinga, Bajden je rekao da su povećani nameti proporcionalan odgovor na višak kapaciteta Kine u sektoru električnih vozila. Izvori su rekli da Kina proizvodi 30 miliona električnih vozila godišnje, ali da može da proda samo 22-23 miliona u zemlji.
Bajdenove tarife za automobile su uglavnom simbolične jer su kineska električna vozila praktično bila isključena iz SAD tarifama koje je uveo Donald Tramp tokom svog predsedništva. Međutim, lobističke grupe sugerišu da postoji pretnja u budućnosti jer Peking nastoji da iskoristi izvoz da nadoknadi slabost svoje domaće privrede.
Alijansa za američku proizvodnju saopštila je da će uvođenje kineskih automobila na američko tržište biti „događaj na nivou izumiranja“ za njene proizvođače automobila.
Od dolaska na funkciju, predsednik je najavio niz mera – kao što su Zakon o smanjenju inflacije i Zakon o čipovima – kako bi podstakao američku industriju u visokotehnološkim sektorima i državama na polju borbe, gde će verovatno biti odlučeno o izborima sa Trampom 2024. .
Bajden je zauzeo tvrd stav po pitanju trgovine od dolaska u Belu kuću 2021. godine i veruje da njegov plan nudi ciljaniji – i manje rizičniji – pristup pretnji koju predstavlja Kina nego onaj njegovog rivala.
U martu je Tramp rekao da će, ako bude izabran za predsednika kasnije ove godine, uvesti carinu od 100 odsto na „svaki automobil koji naiđe na liniju“ iz proizvodnih pogona u Kini u vlasništvu Kine. „Oni neće prodati te automobile“, rekao je on. Tramp je obećao da će povećati poreze na sav kineski uvoz za 60 odsto, što bi, kako kritičari kažu, podiglo cene za američke potrošače koji se već bore sa visokom inflacijom, prenosi Blic.
U aprilu je Bajden rekao da „ne traži borbu sa Kinom“, ali da SAD treba da se suprotstave kineskoj „nepoštenoj ekonomskoj praksi i prevelikom industrijskom kapacitetu“. „Tražim konkurenciju, ali fer konkurenciju“, rekao je on.
Nove tarife stupaju na snagu nakon 90 dana od utorka - perioda koji će se pažljivo pratiti zbog znakova odmazde od strane Kine. Izvori iz Bele kuće rekli su da cilj nije eskalacija trgovinskih tenzija, već da se pomogne delovima američke ekonomije u kojima je došlo do ciklusa dezinvestiranja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.