Čekanje se isplati: Ako prodajete automobil, stručnjaci preporučuju da sačekate proleće

Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca

18.01.2024. 22:45
  • Podeli:
autopijaca-polovni-automobili-pixsell.jpg Foto: Ivica Galović / Pixsell

Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone, već je bolje sačekati i prodati automobil na proleće.

Da je potražnja u proleće veća nego tokom hladnijih meseca potvrđuje izveštaj  kompanije za automobilske podatke "carVertical" u kome se navodi da 8,2 odsto svih godišnjih upita o istoriji polovnih automobila bude u martu, 8,4 odsto u aprilu, a 8,5 odsto u maju.

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu, međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže. 

"Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu da voze automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju", naveo je stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji "carVertical" Matas Buzelis

Kako se navodi u izveštaju kompanije "carVertical", kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo i prema njihovim podacima, najviše izveštaja o istoriji automobila dobijaju u avgustu (9,1 odsto) i septembru (8,9 odsto). 

Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca, a kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.

Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična - ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto, dok SUV i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.

Prema izveštaju kompanije "car Vertical", najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar, pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove i izbegavaju veće kupovine. 

Prema podacima carVertical, u decembru je samo 7,6 odsto godišnjih provera automobila.

Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. 

Pružanje potencijalnim kupcima podataka o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()