Direktor Folksvagena šokirao Nemce: Više nismo konkurentni

Kompanija će morati da ide putem drugih proizvođača, koje su već pokrenule svoje programe štednje

29.11.2023. 22:30
  • Podeli:
folksvagen, volkswagen - foto pixabay-655222c2f09db.webp Foto: Pixabay

Izvršni direktor Folksvagena za proizvodnju putničkih automobila, Tomas Šefer, rekao je u ponedeljak na sastanku menadžera prodaje u Volfsburgu ono što je već neko vreme očigledno, ali što je u nemačkoj javnosti ipak odjeknulo poput detonacije nuklearne bombe, bačene na simbol Nemačkog ekonomskog uspeha:

"Sa mnogim našim prethodnim strukturama, procesima i visokim troškovima, više nismo konkurentni kao VW brend".

Ne treba posebno objašnjavati da su u nekim zemljama, pa i kod nas, Folksvagenovi automobili decenijama bili ne samo prvi izbor pri kupovini automobila, već i jedini izbor, pa će izjava o nekonkurentnosti Golfa, Pasata, Tiguana… biti dočekani sa rezervom i skepsom, ali je sasvim izvesno da će u nemačkom auto-gigantu uslediti velike promene.

Šefer želi da postigne ono što vidi kao konkurentnost kroz niz rezova.

Portparol demantuje direktora

Izlaganje Folksvagenovih problema je dodatni udarac tzv. "semafor koaliciji".

"SPD i Šolc se potpuno urušavaju! Nijedan kancelar nikada nije bio ovako loš. Na skali popularnosti iza Šolca je svega nekoliko političara", prenosi Bild rezultate INSA ankete.

Inače, portparolima Folksvagena bilo je važno da za nemački list Bild razjasne da se Šefer nije najpreciznije izrazio. Tvrde da se izjava "nismo konkurentni" nije odnosila na marku VW (iako je Šafer rekao upravo to), već na administrativne troškove, troškove rada u Nemačkoj i nivoe produktivnosti.

"Zbog toga će VW implementirati program za poboljšanje performansi", rekao je portparol Folksvagena, što nije mnogo promenilo utisak o Šeferovoj izjavi, piše Jutarnji.

Štednja, rezanje troškova…

Kako god bilo, svima je jasno da će, bez obzira na to što je VW kompanija koja je decenijama nakupila milijarde evra zarade i profita, ipak morati da ide putem drugih proizvođača.

U Tesli su, na primer, već značajno smanjili troškove proizvodnje i sada imaju mnogo veći profit po prodatom vozilu.

Drugi veliki konkurenti VW-a, kao što su Stelantis i Reno, takođe rade na povećanju konkurentnosti kroz smanjenje troškova. Oni su već pokrenuli svoje programe štednje.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()