Direktori upozoravaju: Zbog EU propisa automobili će poskupeti 40 odsto – nestaju mali gradski modeli

Prema Džonu Elkanu iz Stellantisa, Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivo pre kovida

09.05.2025. 14:54
  • Podeli:
Automobili_saobraćaj_parkiranje_gužva_Foto Pixabay-1668711239276.webp Foto: Pixabay

Izvršni direktori kompanija Renault i Stellantis upozoravaju u intervjuu za francuske novine Le Figaro da su automobili postali nedostupni zbog strogih evropskih propisa. Oni pozivaju na radikalno i brzo pojednostavljenje regulativa da bi ponovo mogli da ponude pristupačne i popularne automobile. Ukazuju na višak pravila koja automobile čine težima, složenijima i skupljima.

Prema Džonu Elkanu iz Stellantisa, Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivo pre kovida. "Prošle godine je u Evropi prodato 15 miliona automobila, u poređenju s 18 miliona 2019. godine", istakao je Elkan.

Luka de Meo, izvršni direktor Renaulta, upozorava na dramatičan trend: "Između 2015. i 2030. godine cena automobila poput Renault Clija će se povećati za 40 posto, od čega je 92,5 posto zbog propisa. Mali gradski automobili su gotovo nestali kao rezultat toga: njihov tržišni udeo je pao s 50 posto na jedva 5 posto."

Evropska pravila favorizuju velike i skupe automobile

De Meo osuđuje činjenicu da su evropska pravila osmišljena za veća, skuplja vozila, što male automobile čini gotovo neprofitabilnima. Obavezne tehnologije poput sistema za pomoć u voznoj traci ili bezbednosti pešaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su jednako važni u kompaktnom automobilu kao i u skupljim modelima.

Izvršni direktori se zalažu za pojednostavljenje evropskih pravila, kako je prethodno obećala predsednica Komisije Ursula fon der Lajen. Do 2030. godine je planirano još stotinu novih pravila, što bi povećalo cene automobila za četrdeset posto, navodi Revija HAK.

Fokus na električnim automobilima ne rešava problem
Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima. Zamena starih automobila koji zagađuju je važnija od fokusiranja samo na modele bez emisija. Prema Elkanu, druge regije, poput Kine i SAD-a, slede snažne industrijske strategije, dok je Evropa zaglavljena između slabih nacionalnih budžeta i slabe Komisije.

"Zemlje širom sveta štite svoju automobilsku industriju, osim u Evropi", zaključuje De Meo.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()