Kompanija veruje da će do 2030. godine zamena baterija činiti trećinu ukupne infrastrukture za napajanje električnih vozila
Foto: ProfimediaKineski Nio prvi je ponudio priliku vozačima da zamene celu pogonsku bateriju u automobilu za samo nekoliko minuta. Ali sada se u taj posao uključio i kineski baterijski gigant CATL, najveći svetski proizvođač baterija, i pokrenuo sopstvenu uslugu zamene baterija.
Na stanicama za zamenu baterija koje postavlja CATL, čitav proces bi trebalo da traje svega 100 sekundi, što je čak brže i od Niovog rešenja. Pritom, sama stanica zauzima prostor od samo tri parking mesta.
CATL je već ostvario partnerstvo sa nekoliko kineskih proizvođača automobila (uključujući i pomenuti Nio), a prvih 1.000 automobila koji koriste ovu tehnologiju su taksiji koje isporučuje proizvođač Changan.
Na ovim stanicama baterije bi trebalo da budu zamenjive nezavisno od marke vozila, jer je modularni sistem prilagođen automobilima sa različitim veličinama baterija.
Cena pretplate za korišćenje usluge iznosi oko 70 evra mesečno za NMC bateriju od 70 kWh, i to bez ograničenja kilometraže.
CATL je do sada otvorio 34 ovakve stanice, ali ima ambiciozne planove da ih u Kini postavi čak 30.000.
Već tokom ove godine planirano je da 1.000 stanica bude operativno u 30 kineskih gradova.
Kompanija veruje da će do 2030. godine zamena baterija činiti trećinu ukupne infrastrukture za napajanje električnih vozila, navodi Electrive.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







