Čak su i obični automobili sve veći
Novo istraživanje je pokazalo da su automobili sve širi te da postaju preveliki za ceste i parking mesta u Evropi, a problem posebno naglašavaju SUV-ovi.
Da bismo znali da automobili postaju sve veći, istraživanje nam nije potrebno. Dovoljno je samo pogledati nova vozila da bi se nametnuo zaključak kako "rastu" iz godine u godinu. Kada je reč o Evropi, problem sa SUV-ovima je sve evidentniji, dok pickupa za razliku od SAD-a baš i nema previše. Novo istraživanje je pokazalo da nadležni trebaju obratiti pažnju na problem sve većih automobila.
Evropska federacija za transport i okoliš je analizirala brojke i otkrila da novi putnički automobili postaju širi za jedan centimetar svakih nekoliko godina. Shodno toga, sve "deblji" automobili postaju prevelike za puteve i parking mesta u Evropi.
Prosečan novi automobil je sada širi od 180 cm, što je otprilike širina tipičnog parking mjesta na Starom kontinentu. Ovim se sužava i iskoristiva kolovozna traka, što predstavlja poseban izazov u historijskim gradovima s užim ulicama. Istraživanje naglašava primere primetno širih vozila, a to su očekivano SUV-ovi. Primera radi, BMW X5, X6, X7 i XM su širi od 200 centimetara, dok su Mercedes-Benz GLS, Audi Q8, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg nešto ispod tog praga.
Pošteno govoreći, ne bismo trebali kriviti samo SUV-ove, jer su i obični automobili postali veći. Popularni automobil u Evropi, Škoda Octavia, tehnički je kompaktni automobil, ali je duga 4,86 i široka 1,82 metra. Najprodavaniji automobil u istoriji Starog kontinenta, Volkswagen Golf, dug je 4,28 metara, dok je Golf prve generacije bio dug samo 3,7 metara.
Kontinuirani rast nije samo rezultat potražnje za prostranijim automobilima, nego na to utječu i sve strožiji sigurnosni propisi. Jedan lako uočljiv primer su prošireni stubovi današnjih vozila u odnosu na vreme od pre nekoliko decenija. Nadležni zahtevaju više sigurnosnih funkcija, tako da proizvođači automobila trebaju više prostora da smeste potrebni hardver. Rastom veličine raste i težina, što ima negativne reperkusije na efikasnost automobila, tako da se potrošnja goriva povećava, a time i emisija.
Jedna od pokretačkih snaga ovog zabrinjavajućeg trenda su SUV modeli. Na tržištu su veoma traženi, a proizvođači rado udovoljavaju zahtevima. Postoji i zabrinutost za sigurnost, jer istraživanje belgijskog Instituta za bezbednost na drumovima daje zabrinjavajuće rezultate. Podaci o sudarima zabeleženi u Belgiji između 2017. i 2021. godine pokazali su da podizanje prednjeg dela vozila za 10 posto povećava rizik od smrti pešaka ili bicikliste za 30 posto.
Rešenje ovog problema bi moglo biti zaustavljanje "debljanja" automobila. Evropska federacija za transport i okolinu veruje da se trend neće zaustaviti ako evropski zakonodavci ne poduzmu regulatorne mere, prenosi Klix.ba.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.