U nameri da poboljša prodaju aktuelne 'osmice' Volkswagen radi na osveženoj verziji, ali izgleda uporedo svoj najuspešniji model priprema za neizbežnu električnu budućnost
Nakon 14 godina provedenih na vrhu liste najprodavanijih automobila u Evropi, Volkswagen Golf je izgubio krunu. Tron najprodavanijeg u 2022. godini preuzeo je Peugeot 208.
Kompaktni automobil iz Volfsburga, po čijem slavnom pretku je cela jedna klasa automobila dobila ime, nije se našao ni na podijumu. Dosta pristupačnija Dacia Sandero je bila druga, dok je treće mesto zauzeo Volkswagenov krosover T-Roc. Mali Fiat/Abarth 500 je zauzeo četvrto mesto "tesno" ispred Golfa, dok za njim mnogo ne zaostaje Toyotin subkompakt Yaris.
U nameri da poboljša prodaju, Volkswagen radi na osveženoj verziji osme generacije Golfa, koja će se u prodaji naći 2024. godine. U međuvremenu, kruže glasine da nemački gigant razmišlja o budućnosti i da priprema popularno ime za neizbežnu električnu budućnost. Autocar piše da je ID.Life koncept predstavljen na sajmu u Minhenu 2021. godine "mrtav", ali da će novi koncept biti predstavljen već u martu.
Ovaj koncept će najaviti novi električni automobil koji će predstavljati produkcijski model za 2025. godinu, a ujedno će postati i prvi automobil Volkswagen Grupe koji će koristiti MEB-Plus platformu razvijenu za prednji pogon. Veruje se da platforma podržava dva električna motora potrebna za modele s pogonom na sva četiri točka. Britanski magazin naziva koncept modelom ID.2, ali insajderi tvrde da će serijski automobil zaista nositi ime Golf, prenosi Klix.
Kada je o dimenzijama reč, automobil će biti duži od Pola, ali kraći od konvencionalnog Golfa sa dužinom od oko 4.250 milimetara. Namenska platforma za električni automobil rezultiraće kratkim prepustom da bi se maksimiziralo međuosovinsko rastojanje i omogućio prostor u unutrašnjosti kakav nudi Golf. Očekuje se da će automobil biti težak između 1.600 i 1.700 kilograma, kao i da će imati GTI verziju.
Autocarov izvor iz nemačke kompanije je otkrio da je doneta odluka o napuštanju GTX sufiksa, koji se trenutno koristi za sportske verzije modela ID.4 i ID.5. Takođe, očekuje se da će takav put slediti snažni hetčbek ID.3 i kombi visokih performansi ID.Buzz.
Novi električni koncept koji najavljuje upravo budući električni GTI, najranije bismo mogli da vidimo u maju. Ako se to ne dogodi, onda je premijera moguća u septembru.
Golf baziran na MQB platformi, sa konvencionalnim motorima, proizvodi se u Volfsbrugu, dok će električni model proizvoditi SEAT u postrojenju Martorel u Španiji. To je mesto gde će se proizvoditi i mali "gradski trkač" Cupra Urban Rebel. Škoda će takođe dobiti svoju verziju malog električnog automobila.
Ukoliko su ove informacije tačne, to znači da će Golf osme generacije mirno koegzistirati sa svojim električnim "rođakom" nekoliko godina. A s obzirom na dolazak redizajniranog modela baziranog na MQB platformi tokom 2024. godine, to znači da VW namerava da ga prodaje najmanje do 2027. ili 2028. godine.
Na kraju će kompanija biti prinuđena da pošalje benzinske i dizel verzije u istoriju, jer je Evropska unija izglasala zabranu prodaje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. odine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.