Odluka je doneta danas
Evropska komisija odlučila je danas definitivno da uvede kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na period od pet godina.
Istraga izvršnog tela EU je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnih subvencija, a na štetu evropskih proizvođača.
Pored postojeće carinske stope od 10 odsto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 odsto do 35,3 odsto.
Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina biće 7,8 odsto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 odsto.
Dodatna carinska stopa od 35,3 važiće za sve druge proizvođače u Kini koji nisu hteli sarađivati u istrazi, a za kompanije koje su učestvovale 20,7 odsto.
Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rešenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila delotvorna u rešavanju problema utvrđenih istragom.
Takođe ostaje otvorena za pregovore o cenovnim obavezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dozvoljeno prema pravilima EU-a i WTO-a.
Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina doneta je nakon što početkom ovoga meseca predlog nije dobio potrebnu kvalifikovanu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 odsto stanovništva EU. Za predlog Komisije bilo je 10 članica, 12 je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Nemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njenu automobilsku industriju, prenosi Večernji list.
S obzirom da su SAD i Kanada uveli carine od 100 odsto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU, postoji opravdana bojazan da bi evropsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.