Izbor nije preterano veliki, pa se među vozilima klasičnog koncepta može razmišljati o izboru između električnog VW Golfa, Renaulta Zoe ili Nissana Leaf
Mnogo vozača bi htelo da kupi električni automobil, pa se postavlja pitanje kakvo je stanje na tržištu kada su u pitanju polovnjaci na električni pogon. I odmah sledi odgovor – nažalost, situacija nije sjajna.
Sa jedne strane imamo solidnu ponudu veoma skupih, luksuznih i sportskih automobila, a sa druge među pristupačnijima imamo mnogo malih automobila (npr. Smart ForTwo, zatim kineski automobili više marki sličnih dimenzija kao Smart), pišu Polovni automobili.
Naravno da je mnogima električni Smart ForTwo savršen za svakodnevne potrebe, mada teško da će biti dobar izbor kao jedini auto u porodici sa makar jednim detetom.
Stoga smo se fokusirali na traženje vozila klasičnog koncepta – električni Volkswagen Golf, Renault Zoe, Nissan Leaf.
Krenimo od omiljenog narodnog auta. Električni VW Golf VII 2015. ili 2016. godište može da se nađe za 16.000 do 20.000 evra. Nešto mlađim primercima drastično skače cena, pošto su oni dobili razna unapređenja, između ostalog snažniji motor i bateriju većeg kapaciteta. Recimo da za 2018. i 2019. godište treba dati oko 30.000 evra.
Renault Zoe – generalno, za 15.000 do 20.000 evra mogu da se nađu primerci proizvedeni od 2015. do 2018. godine. Naravno, ima izuzetaka koji mogu značajnije da iskaču iz ovog okvira, pošto cena ne zavisi samo od starosti i opreme, već i od baterije i motora koje koristi konkretan primerak.
Na primer, do juna 2015. koristila se baterija od samo 22 kWh, oktobra 2016. predstavljena je verzija sa baterijom od 41 kWh, juna 2019. najavljena je baterija od 52 kWh. Tu su i unapređenja kada je punjenje u pitanju. Stoga treba porediti iste ili bar što sličnije verzije po svim karakteristikama, a ne gledati samo cenu i godište.
Nissan Leaf je takođe veoma zanimljiva opcija, mada ih ima izuzetno malo u ponudi. Kao alternativu u obzir možete da uzmete neki od (veoma) malih gradskih automobila, kao što su Peugeot iOn, Mitsubishi i-MiEV i Citroen C-Zero.
Primerci stari desetak godina koštaju uglavnom ispod 10.000 evra. Zadnja klupa je predviđena samo za dva putnika, pri čemu nema baš mnogo prostora, naročito za kolena. Ni prtljažnik nije sjajan. Nisu pogodni za duža putovanja. Ali zato su relativno jeftini i laki za parkiranje.
Ukoliko planirate da električni automobil kupite u inostranstvu, procedura je ista kao kada su u pitanju klasični automobili.
Međutim, kada gledate cene obavezno proverite da li u oglasu postoji napomena da baterija nije uključena u cenu. Stvar je u tome što se kod nekih automobila baterija bukvalno iznajmljuje, odnosno uzima na lizing. Posebno se plaća auto, nevažno da li je u pitanju keš, kredit ili lizing, a posebno baterija. Ovaj koncept ima i dobre i loše strane.
U takvim situacijama, kupac polovnog vozila, tj. novi vlasnik regularno plaća auto, pri čemu nastavlja da plaća i lizing rate za bateriju. Iako deluje nelogično i gotovo suludo, navodno je ovaj princip usvojen kako bi se kupci oslobodili straha od preranog i drastičnog pada kapaciteta baterije, pošto u takvim slučajevima finansijski teret popravke ili zamene snosi onaj čija je baterija, a ne vlasnik automobila.
Stoga treba proveriti kako se rešava takva situacija i uračunati dodatne troškove da bi se dobila ukupna cena automobila.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.