Katoda u "Shenxing Plusu" optimizovana je do nivoa nanočestica, a anoda se sastoji od materijala u obliku 3D "saća", koji povećava gustinu energije
Kineski gigant CATL pokazao je novu bateriju za električna vozila "Shenxing Plus" na sajmu automobila u Pekingu. Ova baterija bazirana je na jeftinijoj i stabilnijoj tehnologiji litijum-gvozdenih fosfata (LFP), pa je zato bez kobalta i nikla.
Uprkos činjenici da se radi o LFP tipu baterije, pokazuje performanse koje su na mnogim nivoima bolje od današnjih baterija visokih performansi koje se temelje na skupljim tehnologijama. Kada je reč o brzom punjenju, ono zadovoljava zahteve 4C, odnosno puni ciklus punjenja za 15 minuta.
Katoda u "Shenxing Plusu" optimizovana je do nivoa nanočestica, a anoda se sastoji od materijala u obliku 3D "saća", koji povećava gustinu energije.
Sa gustinom energije od 205 Wh/kg, baterija standardne veličine dovoljna je za domete znatno veće od 1.000 kilometara, obećava CATL. Takođe, biće moguće dopuniti 600 kilometara dometa za 10 minuta.
"Ovo će omogućiti novim električnim vozilima ne samo da zadovolje potrebe putovanja na posao u urbanim područjima, već da se nose sa putovanjima na velike udaljenosti", navodi se u saopštenju CATL-a.
Za sada, nema planova o početku masovne proizvodnje, ali govori se o roku od osam do deset meseci.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.