Ko to tamo krade kilometre: Stručnjaci za UNU objasnili na šta da pazite kad kupujete polovni automobil

Više od 130.000 polovnih vozila svake godine dođe u Srbiju

Autor: Luka Vujović
16.04.2025. 20:22
  • Podeli:

Nedavna istraživanja pokazala su da su u poslednje vreme, kada su u pitanju polovni automobili, rizici od manipulacije kilometražom i prikrivene neispravnosti na kolima sve veće. Zbog čega se to dešava i na šta treba da obratimo pažnju kada kupujemo polovna vozila?

Više od 130.000 polovnih vozila svake godine dođe u Srbiju i samim tim neminovno je da će biti onih nepouzdanih i neispravnih. Kod nas, međutim, nema zakonske regulative kada je u pitanju starost uvezenih vozila, a odluka o zabrani uvoza polovnih vozila sa EURO 3 i EURO 4 eko stadardima još nije usvojena.

"Naša zemlja je nažalost, ako se gleda prosečna starost voznog parka, negde na dnu evropske lestvice. Mi smo odavno prešli prosečnu starost voznog parka u Srbiji i uz Bugarsku smo jedina zemlja u regionu koja dozvoljava uvoz tih starih polovnih automobila. Tako da to su sigurno neki od glavnih razloga zašto i dalje stižu ti automobili i generalno zašto imamo dosta automobila koji nisu baš tehnički najispravniji", ističe portparol sajta „Polovni automobili” Petar Veličković.

Naš sagovornik ističe da je poželjno da se vozilo testira i po mogućnosti odveze kod servisera. To je jednostavna procedura kada je prodavac fizičko lice jer je automobil tada registrovan, a problem se javlja kada to želite da uradite na auto-placu. Ipak, mnogo šta može se proveriti i bez vožnje.

"Ključne stvari su provera istorije tog vozila. Dakle kako je taj automobil održavan, njegova prateća dokumentacija, kilometraža da se proveri, kako je generalno tehničko stanje automobila i postoje one stvari koje se, da tako kažem, gledaju na licu mesta. To jest čovek kad sam dođe da gleda automobil nekim vizuelnim pregledom utvrđuje neke stvari", objašnjava za UNU Veličković.

Ono što sami možemo proveriti jeste očuvanost sedišta, volana, papučica, zatim da li je svuda ista nijansa farbe, kao i stanje enterijera.

Nakon bezbroj sugestija i upozorenja na potencijalne neispravnosti možda pomislite da je nov auto bolja opcija, ali iz auto-servisa naglašavaju da je potrebno da vidimo širu sliku jer to što je auto polovan ne znači da nije bezbedan i da nije ispravan.

"Ja imam neku svoju izreku - skuplje je nekad jeftinije. Automobil koji je dobar i koji ima neku kvalitetnu servisnu istoriju mora da bude skuplji nego automobil bez ikakve istorije. Ako ste u mogućnosti kupite automobil koji ima servisnu istoriju, da znate kad je šta rađeno", ističe za UNU auto-mehaničar Kamenko Jovanović.

Ovi saveti mogu nam sačuvati pre svega novčanik, ali možda i glavu. Nekad je potrebno poslušati pametnije od nas i držati se one stare izreke, koju ćemo malo modifikovati zbog ove teme - triput meri, jednom seci... i vodi svog majstora sa sobom.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()