Dok su u Americi popularni potpuno drugačiji automobili, kod Evropljana godinama dominiraju iste marke
Evropljani kupuju jedne automobile, Amerikanci imaju svoje druge favorite, a u Kini su pak najpopularniji neki automobili za koje većina ljudi u Evropi nikada nije ni čula.
Realno, na svetu je zaista malo globalnih automobila. Na primer, Toyota Corolla je najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije, ali nipošto nije globalni model.
Njene performanse primetno se razlikuju na mnogim tržištima, a u Evropi nikada nije bila među najprodavanijim i najomiljenijim modelima, prenosi Jutarnji list.
Golf je evropska ikona i drugi najprodavaniji automobil u istoriji, ali u Aziji i SAD nikada nije bio u prvom planu.
I danas je tako s većinom automobila na tržištu, Evropljani kupuju jedne automobile, Amerikanci imaju svoje druge favorite, a u Kini su pak najpopularniji neki automobili za koje većina ljudi u Evropi nikada nije ni čula.
Trenutno jedini zaista uspešni globalni model koji je isti i podjednako uspešan na svim tržištima je Teslin Model Y.
Razlike u ukusima vozača nisu primetne samo od kontinenta do kontinenta. I u samoj Evropi se ukusi i preferencije na tržištima veoma razlikuju.
VW Golf došao je na tržište pre tačno 50 godina. Od tada do danas se mnogo toga promenilo. Već dugo više nije evropski bestseler, već je primetno pao na evropskim prodajnim listama. Ali u svojoj zemlji je i dalje kralj. Skoro od početka prodaje Golf je na vrhu nemačke liste najprodavanijih automobila, a tako je i danas.
Jedino što se promenilo su količine. U svojim najboljim godinama dostizao je i brojku od 400.000 novih registracija godišnje. Prošle godine je u Nemačkoj registrovano 'samo' 81.117 Golfova, no i ta brojka je bila dovoljna za očuvanje prve pozicije ispred T-Roca i Tiguana.
Golf nije baš jeftin, ali u Nemačkoj je i dalje 'institucija' što potvrđuje činjenica da je uspeo (za sada) da spreči totalnu invaziji SUV-ova kao jedini klasični kompakt na listi deset najprodavanijih automobila u Nemačkoj.
Iako je Ford poslednjih godina ukidanjem Fieste, Mondea i Focusa potpuno 'osakatio' svoju evropsku ponudu, i dalje imaju jedan model koji je dovoljno dobar da bi bio najprodavaniji automobil u Velikoj Britaniji. Reč je o Pumi koja je prošle godine bila najprodavaniji automobil na ostrvu, a tim putem nastavila je i ove.
Ford je institucija u Velikoj Britaniji, i istorijski gledano, dominirao je spiskom najprodavanijih modela u ovoj zemlji tokom poslednjih nekoliko decenija, uz samo nekoliko izuzetaka. Ipak, Britanci su poslednjih godina, zbunjeni nedolaskom novih Fordova dosta lutali pre nego što su odabrali novog favorita. Nakon što je Fiesta bila broj jedan punih 11 godina u nizu, 2021. je na vrh dospela Vauxhall Corsa, a godinu nakon toga Nissan Qashqai. Sada je na vrhu opet jedan Ford.
U Francuskoj zapravo nemaju izrazitog favorita već naviše vole francuske gradske automobile, a decenijama se na vrhu uglavnom izmenjuju Peugeot i Renault. Tako je bilo i poslednjih godina. Peugeot je bio na vrhu od 2019. godine, a prošle ga je prestigao Clio, koji je poslednji put na vrhu bio 2019. i dugi niz godina pre toga.
Ali zašto je Renault Clio (i gradski Peugeot) tako uspešan? Francuzi naravno kupuju patriotski i ekonomično. Clio je relativno povoljan, dovoljno malen, a opet dosta velik i vrlo štedljiv.
Da, mala i stara Panda koja je na tržištu još od 2011. i dalje je najprodavaniji automobil u Italiji, i to traje već 12 godina, praktično čitavu njenu karijeru, od kada je zamenila Punto na vrhu. I dok je u ostalim evropskim državama Panda samo "prolaznik na tržištu" u Italiji je ona prava institucija.
Ali zašto je tako? Iz sličnih razloga kao i u Francuskoj. I u Italiji se takođe kupuje lokalpatriotski i ekonomično. A Panda je, uprkos tome što Fiat pripada Stellantisu, još uvijek tipičan Fiat "stare škole" što Italijani i te kako cene. Doduše, cene oni i šarm te originalnost modela 500, no Panda je primetno praktičnija, prostranija i, što je najvažnije, jeftinija. Sve su ovo faktori za uspeh kojeg najbolje oslikavaju prodajne brojke.
Panda je prošle godine prodata u 102.584 primeraka. Druga je bila Dacia Sandero s 48.398 primeraka. Zbog toga ni ne čudi da se dolaskom nove Pande stara za sada neće ugasiti. Nastaviće da se proizvodi najmanje do 2026. pod nazivom Pandina.
Teško je otkriti koji je omiljeni automobil Španaca, jer čini se da oni, za razliku od ranije pomenutih država, nemaju nekog jasnog favorita ili preferenciju.
Dobro, možda je Seat najpopularnija marka na tržištu, ali i to je vrlo upitno. U poslednjih šest godina na vrhu su se izmenila četiri različita lidera. Seat Leon (2019. i 2020), Seat Arona (2021), Hyundai Tucson (2022) i Dacia Sandero (2023). Ove godine trenutno vodi Leon, pa bi situacija opet mogla da se izmeni.
Najprodavaniji automobil u Turskoj je Fiat Egea. Da, jasno nam je da mnogi Evropljani nikada nisu ni čuli za taj model, no on zapravo nije ništa egzotično ni specifično za Tursku. Egea je zapravo, turski naziv za aktualni Fiat Tipo.
Zašto je on tako uspešan lako je objasniti. Tursko tržište je vrlo specifično po svojoj ljubavi za limuzinski oblik, bez obzira na to radi li se o malim gradskim automobilima ili velikim, 'pravim' limuzinama. Drugi razlog za popularnost je činjenica što se ovaj automobil proizvodi u Turskoj što za sobom povlači određenu dozu lokalpatriotizma ali i niske cene, prenosi Jutarnji list.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.