Koliko bi danas koštala Zastava 101: Pre pola veka prodavala se za 2.000 dolara

Automobil "Zastava 101" nastao je na bazi tada tehnički veoma modernog Fiata 128

05.04.2025. 12:49
  • Podeli:
zastava 101 stojadin profimedia-67f10a5448e44.webp Foto: Profimedia

Automobil "Zastava 101", u narodu poznatiji kao Stojadin ili Kec, proizvodio se u Kragujevcu od 1971. do 2008. Osim u bivšoj Jugoslaviji vozili su ga i u susednim zemljama, ali i širom sveta.

Automobil "Zastava 101" nastao je na bazi tada tehnički veoma modernog Fiata 128, sa malo izmenjenim zadnjim delom i bio je jedan od prvih automobila proizvedenih u danas preovlađujućoj hečbek varijanti.

Petora vrata su u tadašnje vreme bila su raritet, a "Zastava 101" je pored dizajnerskog iskoraka kupcima bila privlačna i zbog povoljne cene, piše BiznisKurir.

Ovaj model je brzo postao najprodavanije Zastavino vozilo u bivšoj Jugoslaviji, a zbog pristupačne cene postigao je i značajan izvozni uspeh, prevashodno u zemljama istočne Evrope, ali i širom sveta.

Fejsbuk stranica "Zastava 101 forum" objavila je isečak iz AVTO magazina koji je objavljen davne 1972. godine, praktično na samom početku prodaje ovog modela u kome se navodi da je tadašnja cena iznosila 40.040 dinara, odnosno 2.084 dolara.

Kada se uračuna inflacija za prethodnih 50 godina, dolazimo do podatka da bi danas Zastava 101 koštala tačno 16.179 dolara, odnosno 14.953 evra.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()