Koliko je moderni automobil sigurniji od onog od pre 20 godina

Stručnjaci godina sprovode testove na novim ali i starim automobilima

24.04.2024. 18:02
  • Podeli:
Sudar_saobraćana nesreća_prometna nezgoda_auto_Foto Pixabay.jpg Foto: Pixabay / Ilustracija

Sto ljudi, sto ćudi i sto različitih kriterijum koje ocenjujemo bitnima kada kupujemo novi automobil. Međutim, bilo da se radi o potrošnji, performansama ili dizajnu eksterijera, sve pada u drugi plan jednom kada se dogodi saobraćajna nezgoda nesreća. Tada možemo samo da se nadamo da je veliki trud uložen u sigurnost automobila, a što je automobil noviji, veće su šanse da je tako.

Stručnjaci su protekla dve decenije proveli testirajući, analizirajući i ocenjujući sve bitne modele koji su u nekom trenutku bili dostupni na evropskom tržištu. Radi se naravno o programu Euro NCAP, unutar kojih je razbijeno više 2.000 automobila i žrtvovan nepoznat broj lutaka koje imaju nezahvalan posao da glume ljudska tela u nesreći.

Suvišno je pričati koliko je ovakav projekat važan ali treba ipak napomenuti koliko bitnu ulogu je imao u razvoju auto-industrije, na koliko je potencijalno katastrofalnih sigurnosnih propusta ukazao i na koliko je automobila koji nisu sposobni da zaštite svoje putnike, a uredno se prodaju na tržištu, upozorio. Drugim rečima, koliko je života spasio, prenose Automobili.hr.

Put do toga da Evropa postane mesto s najmanje fatalnih nesreća u celom svetu bio je s jedne strane dug, ali upravo je Euro NCAP organizacija drastično ubrzala proces. Sve je počelo u februaru 1997. godine kada je testiran prvi niz tada prilično zastupljenih automobila na tržištu, a redom su to bili Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio i Rover 100.

Ovaj poslednji se nije proslavio pošto je osvojio tek jednu zvezdicu, što je svojevremeno bilo više nego zabrinjavajuće ako uzmemo u obzir popularnost malog automobila.

Euro NCAP je tako pre pet godina na jubilej od 20. godina od prvog testa, Rover 100 uporedio sa Hondom Jazz koju su stručnjaci iz ove agencije kao uzeli kao primer dobro odrađenog automobila kada je reč o zaštiti putnika.

Dva automobila su podvrgnuta frontalnom sudaru pri 64 km/h, dakle standardizovanom testu, kako bi se demonstriralo koliko je sigurnost automobila unapređena, čak i kada govorimo o malim gradskim automobilima.

Analiza pokazuje da bi putnici u Roveru u najboljem slučaju prošli s teškim povredama, dok bi se u dvadeset godina modernijoj Hondi izvukli s pokojom masnicom ili ogrebotinom.

Podsetimo kako je pre nekoliko godina test sa sličnim zaključkom proveo britanski Fifth Gear, kada je dokazao superiornost modernog malog Renault Modusa u usporedbi sa starim Volvom 940, iako bi se po izgledu verovatno kladili na tenkovskog Šveđana. Ako želite sigurno, želite što novije.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()