Sprovedeno je veliko istraživanje
Foto: HENDRIK SCHMIDT / AFP / ProfimediaŠvedska platforma za aukcije vozila Kvdbil nedavno je istražila stanje baterija više od 1.300 polovnih električnih automobila i plug-in hibrida.
Uglavnom, osam od deset pregledanih automobila još uvek je u izvrsnom stanju, što se pokazalo nakon što je Kvdbil testirao takozvano stanje zdravlja (SOH) baterija. Merenje pokazuje koliki kapacitet baterije još ima u poređenju s novim baterijama.
Većina polovnih električnih automobila i dalje ima iznad 90 odsto kapaciteta baterije, čak i nakon nekoliko godina korišćenja, pišu novine Göteborgs-Posten.
Martin Rejnholdson, koji je vodio ovo testiranje, objasnio je da je to delimično posledica napredne tehnologije hlađenja modernih baterijskih paketa i pametne kontrole temperature.
To razbija mit da su polovna električna vozila nepouzdana.
Zaključak za kupce polovnih električnih automobila je da se Kia nameće kao najbolja opcija, budući da ta marka u proseku postiže najbolje rezultate za hibride i električne automobile.
Drugi zaključak je da je zabrinutost zbog brzog propadanja baterija u polovnim električnim automobilima uglavnom neutemeljena. Istraživanje pokazuje da polovni električni automobili mogu biti i ekološki prihvatljivi i finansijski razuman izbor.
Rejnholdson naglašava da, premda marka i model igraju važnu ulogu, korisničke navike, klima i starost automobila barem su jednako važni za vek trajanja baterije.
"Na primer, važno je ne puniti prečesto iznad 80 odsto, ne izlagati vozilo ekstremnoj toploti ili hladnoći i ne koristiti često brze punjače. Ako se toga pridržavate, prosečni paket baterija u praksi gubi samo nekoliko procenata kapaciteta godišnje."
Kvdbil je objavio liste deset najboljih plug-in hibrida i EV, kada su u pitanju kvalitet i dugotrajnost baterije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







