Slične sumnje već pale i na druge kineske marke
Kineski automobilski gigant BYD našao se pod lupom italijanskih vlasti zbog navodnog manipulisanja podacima o dometu svojih modela. Prema izveštaju Bloomberga, istraga je pokrenuta nakon što su nezavisna testiranja pokazala da stvarni domet BYD modela Dolphin i Atto 3 značajno odstupa od deklarisanih vrednosti.
Model Dolphin, koji prema WLTP ciklusu ima domet od 427 km s baterijom od 60,4 kWh, u hladnim uslovima (ispod 5°C) jedva dostiže 340 km.
Slično tome, Atto 3 (60,48 kWh, 420 km WLTP) pada na 330 km. Italijanska agencija za zaštitu potrošača (AGCM) istražuje da li su podaci namerno ulepšani kako bi privukli kupce, što bi predstavljalo kršenje propisa Evropske unije o tačnosti specifikacija.
Iz BYD-a tvrde da razlika u rezultatima dolazi zbog različitih metodologija testiranja, budući da WLTP ne uzima u obzir realne uslove vožnje, poput niskih temperatura ili agresivne vožnje.
Ipak, kritičari upozoravaju da bi ovo moglo biti deo šireg problema sa kineskim proizvođačima koji se agresivno probijaju na evropsko tržište zahvaljujući nižim cenama. BYD Dolphin trenutno startuje od 30.000 evra, prenosi Index Auto.
Ukoliko se sumnje potvrde, Evropska unija bi mogla uvesti sankcije ili čak zabranu uvoza, što bi ozbiljno poremetilo BYD-ove planove da do 2026. godine zauzme 10% evropskog tržišta EV vozila.
Portal The Verge napominje da su slične sumnje već pale i na druge kineske marke kao što je NIO, što dodatno podstiče debatu o transparentnosti i pouzdanosti kineske tehnologije.
Iako BYD modeli nude bogatu opremu, uključujući 15,6-inčni rotirajući ekran, 360° kamere i napredne sisteme asistencije, kompanija se sada suočava s izazovom koji bi mogao usporiti njenu ekspanziju na evropskom tlu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.