Marke automobila koje su na meti lopova: Evo zašto baš njih najčešće biraju

Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već terenci i modeli premijum klase

21.09.2025. 15:20
  • Podeli:
polovni automobili polovnjaci shutterstock-686b9d4fc64ea.webp Foto: Shutterstock

Prošle godine u Nemačkoj je ukradeno više od 14.000 automobila, a ukupna šteta je premašila 293 miliona evra. 

Podaci iz najnovije statistike Nemačkog udruženja osiguravača (GDV) pokazuju da je broj krađa smanjen za tri procenta u odnosu na 2023. godinu, ali rizik ostaje visok, sa prosečno skoro 40 vozila koja dnevno nestaju sa ulica i parkinga.

Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već terenci i modeli premijum klase. Tojota je posebno na udaru: čak četiri njena modela su bila među deset najčešće kradenih. Najopasnija situacija je za vlasnike Lend Kruzera, a Leksus NX i UX, kao i Tojota RAV4, visoko su na listi. 

Ovo je japanskog proizvođača učinilo sinonimom za unosan posao na crnom tržištu rezervnih delova i preprodaje.

Ali, Tojotu prate i drugi atraktivni modeli. Krajsler Grand Čeroki, Kia Stinger, Hjundai Santa Fe i Audi Q7 takođe se često kradu, a među luksuznijim modelima posebno se ističe Porše 911. 

Iako broj krađa ovog modela nije veliki, prosečna vrednost štete prelazi 100.000 evra po vozilu i najveća je u celokupnoj statistici. U proseku, svaka krađa košta osiguravače oko 20.700 evra.

Regionalne razlike su ogromne. Berlin je i dalje ozloglašena prestonica krađa, sa skoro 3.900 nestalih automobila, odnosno više od jednog od četiri slučaja u Nemačkoj. 

Vozači tamo žive sa rizikom od čak 39 krađa na 10.000 osiguranih vozila, daleko više nego u drugim saveznim državama.

Deceniju nakon što su masovni lopovi ispunili statistiku vozilima poput Golfa ili Pasata, statistika krađa jasno pokazuje promenu trendova. Danas su na meti najpoželjniji terenci i hibridi.

U Hrvatskoj je slika znatno povoljnija nego u Nemačkoj ili drugim velikim zemljama. 

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, poslednjih godina se godišnje beleži prosečno 200 do 300 ukradenih automobila, što je znatno manje nego u zemljama srednje Evrope. 

Najčešće mete su stariji i manje zaštićeni modeli, dok luksuzni terenci samo povremeno budu meta organizovanih grupa koje obično pokušavaju da ih prenesu preko granice. 

Zahvaljujući boljoj kontroli granica i manjem tržištu za preprodaju ilegalnih delova, Hrvatska se i dalje smatra jednim od bezbednijih mesta za vlasnike automobila.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()