Kinezi su racionalizovali troškove u svim fazama proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do ekstrakcije sirovina
Kineski proizvođači automobila su kod kuće u "ratu cenama" u segmentu električnih automobila i plug-in hibrida, koji čine više od 60 odsto kineskog tržišta. Naravno, ovo smanjuje profitnu maržu po automobilu. Jedan od načina da ne izgubite novac je da podignete cene automobila gde možete, odnosno u ovom slučaju u Evropi.
Na primer, BYD Atto 3, kompaktni električni krosover i njegov najuspešniji model van matične zemlje, košta od 37.990 evra u Španiji i Nemačkoj. U Kini isti model startuje od 15.430 evra.
Carine od 10% na kineske automobile u EU i transport do Starog kontinenta ne opravdavaju cenu, koja je, bez evropskog PDV-a, dvostruko veća od kineske prodajne cene.
Iako većina kineskih električnih automobila nije preterano jeftinija od odgovarajućih evropskih, oni nude mnogo veći odnos cene i opreme.
Velike izvozne marže BYD-a, pa čak i MG-a, koji zarađuju hiljade evra po prodatom automobilu, naglašavaju ogromne prednosti u pogledu troškova koje kineska industrija električnih vozila ima u odnosu na inostranu konkurenciju.
Naime, kineski proizvođači su racionalizovali troškove u svim fazama proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do ekstrakcije sirovina.
BYD je, na primer, smanjio troškove svih faza proizvodnje, od sirovina do baterija, uključujući naknade za zemljište i rad (plate od četiri evra po satu).
Dodajte tome činjenicu da je cena baterija 18% jeftinija u Kini nego u ostatku sveta, prema Benchmark Mineral Intelligence, tako da kompanija poput BYD-a, koja proizvodi sopstvene baterije, može da kreira konkurentne cene.
Osim toga, ne smemo zaboraviti da su troškovi energije i rada jeftiniji u Kini i da je Peking u velikoj meri subvencionisao domaće i strane brendove koji proizvode i prodaju električne automobile u Kini.
Brisel, s druge strane, tvrdi da ima dokaze da kineska vlada subvencioniše električna vozila koja se izvoze u Evropu putem direktnog finansiranja i drugih mehanizama, što rezultira veštački niskim cenama, a što bi moglo rezultirati uvođenjem carina do 25% (isto kao što Kina praktikuje na automobilima uvezenim iz Evrope).
To neće značiti kraj jeftinih kineskih automobila, ali može značajno smanjiti profitnu maržu koju kineski brendovi ostvaruju u Evropi i dovesti neke od njih u delikatnu situaciju ako se nastavi rat cenama i čistka kineskih brendova.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.