Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila bi trebalo da bude zabranjena od 2035. godine
Forsiranje električne mobilnosti čini se kao jasan put Evropske unije.
Naravno, otvorena je magistrala i drugim tehnologijama s nultim emisijama u saobraćaju, ali za sada ih, osim vodonika, nema na vidiku.
Međutim, ni sa električnim automobilima situacija nije jednostavna.
Naime, izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno zaključuje da za sada postoje uska grla u lancu snadevanja sirovina koja bi mogla da ugroze celu tranziciju. Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Zato napori EU-a da se poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni za zadovoljenje rastuće potražnje, piše Revija HAK.
Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne budu rasli prema planu.
Moglo bi se dogoditi da EU ipak neće zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine.
U drugom scenariju bi trebalo da se oslanja na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU-a.
To ide na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo celog kontinenta.
Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila bi trebalo da bude zabranjena od 2035. godine.
Baterije su zato od velike strateške važnosti za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.