O prototipu električnog sportskog automobila od pre više od 30 godina, koji bi i danas bez problema mogao da izađe na crtu mnogim benzincima, gotovo da nigde ne postoje bilo kakve informacije
Američki Chevrolet je potvrdio da svoje planove da predstavi električnu verziju jednog od svojih najčuvenijih modela – Corvette. Međutim, kada se to konačno i desi, taj sportski automobil na struju neće biti prvi svoje vrste pod znakom čuvenog proizvođača.
Naime, prvu električnu korvetu napravila je kompanija Motorola devedesetih godina prošlog veka u američkoj državi Ilinois. Motorola je jedan primerak četvrte generaciju (C4) ovog sportskog automobila sa V8 motorom, modifikovala tako da za pogon može da koristi električnu energiju.
Taj prototip električnog sportskog automobila od pre više od 30 godina i danas bi bez problema mogao da se suprotstavi sportskim automobilima na benzin.
Možda najzanimljivije za ovaj električni automobil je to što o njemu na internetu gotovo da ne postoje bilo kakve informacije. Bio je to impresivan projekat koji je živeo u "analognom" dobu, i završio se pre internet ere, pa sem velike gomile papira koje uključuju šematske prikaze i brojne proračune, vrlo malo se zna o ovom vozilu.
Posebno interesantan detalj su tablice sa oznakom "EL" (električno vozilo) koja je u jednom trenutku bila obavezna oznaka za električne autmobile u Ilinoisu, ali u vreme kada je Motorolina Korveta nastala – malo ko bi shvatio njeno značenje.
Električna Korveta je spolja bila gotovo identična originalnom fabričkom modelu, dok je unutrašnjost bila znatno drugačija.
Ispod haube se nalaze kutije koje zauzimaju prostor u kome se inače nalazi V8 motor. Neke od njih obeležene su oznakama "visok napon", a u njima se nalaze baterije koje napajaju automobil. Baterije se nalaze i u gepeku i drugim delovima, a veruje se da je to zbog toga što su inženjeri želeli da spuste težište vozila.
Motorolina korveta još uvek postoji ali trenutno nije u voznom stanju. Pretpostavlja se da je to bio veoma brz auto, pošto neki dokumenti otkrivaju da je njegova snaga iznosila 428 "konja".
U ceo projekat Motorola je uložila poseban da on ostao pod velom tajnosti. Inženjerima je bilo zabranjeno da rade na baterijama za automobil kada se u njihovim prostorijama ili u blizini nalaze gosti. Ali, kao i sa mnogim drugim stvarima u svetu tehnologije, informacije na ovaj ili onaj način, pronađu svoj put do javnosti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.