Električni hiperautomobil Rimac Nevera postigao je, na trkačkoj stazi u Nemačkoj, najveću brzinu od 412 km/h, što ga čini ubedljivo najbržim (električnim) serijskim automobilom na svetu.
Podvig obaranja rekorda došao je nakon nezavisno potvrđene vožnje Nevere na stazi dužine četvrtinu milje (402 metra) koju je taj elektromobil 2021. godine prevalio za samo 8,582 sekunde. To ga je učinilo serijskim automobilom sa najvećim ubrzanjem na svetu.
Tim Rimac Automobila je posebno tražio ovalnu trkačku stazu sa pravcima dovoljno dugim da Nevera može da dostigne svoju najveću brzinu. Odluka je pala na Automotive Testing Papenburg u Nemačkoj, stazu sa dva pravca od po 4 kilometra dužine.
Staze na kojima je moguće postići brzinu veću od 400 km/h veoma su retke, budući da malo koji automobil uopšte i može da postigne te performanse.
Aktiviran je režim rada za najveće brzine, koji stvara aerodinamički profil automobila koji uravnotežava otpor vazduha i silu potiska, kako bi se obezbedila stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.
Auto je postavljen na Michelin Cup 2R gume koje su dozvoljene za vožnju u redovnom saobraćaju, i uz nadzor Michelinovog tehničara koji je proveravao njihovo stanje, trka za postavljanje rekorda je krenula.
Za volanom Nevere našao se Miroslav Zrnčević, Rimčev glavni test i razvojni vozač. Njegov izazov je bio postizanje savršenog ulaska u ravninu iz krivine staze, kako bi se automobilu stvorila najbolja moguća prilika da dostigne maksimalnu brzinu.
Dok je automobil izlazio iz nagiba krivine, pri brzini od oko 250 km/h, Zrnčević je oslobodio svu snagu naprednog pogona sa četiri moćna elektromotora "katapultiravši" Neveru do brzine od 400 km/h.
Tek kad je pilot pustio gas i sigurno vratio auto na normalnije obrtaje i nižu brzinu, vest je stigla preko radija: 412 km/h (258 mph) – tačno onoliko koliko je postignuto u simulacijama pre mnogo godina.
Dovoljno brzo da Nevera postane svetski rekorder, najbrži serijski električni automobil, kao i najbrži automobilom ikada na Automotive Testing Papenburg stazi. Najveća brzina izmerena je pomoću visokopreciznog mernog uređaja Racelogic V-Boxa, zasnovanog na GPS tehnologiji.
Najveća brzina od 412 km/h bila je cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao Rimac C_Two na Ženevskom salonu automobila 2018. godine. Tek sada – nakon 1,6 miliona sati razvoja automobila – taj cilj je dobio svoju potvrdu.
Nevera se, inače, kupcima isporučuje sa ograničenom maksimalnom brzinom od 352 km/h (219 mph), ali može da postigne najveću brzinu od 412 km/h (258 mph) u posebnim kontrolisanim uslovima i uz podršku koju Rimac tim pruža kupcima.
Budući da su gume pod velikim opterećenjem tokom takvih vožnji, većina mera opreza usmerena je na to da one budu ispravno postavljene prilikom postizanja tako velikih brzina.
Proizvodnja Nevere odvija se u sedištu Rimac Automobila, u Svetoj Nedelji, na periferiji Zagreba, a prvi primerci već su isporučeni kupacima širom sveta.
Kao serijski automobil sa najvećim ubrzanjem na svetu i najbrži serijski električni automobil, Rimac Nevera označava novu eru u evoluciji automobilskih performansi, zahvaljujući samostalno razvijenoj tehnologiji, proizvedenoj pod istim krovom.
Nevera proizvodi maksimalnih 1.914 KS iz četiri električna motora koji hiperautomobil iz mesta pokreću do ubrzanja od 100 na sat (0-60 mph) za samo 1,85 sekundi, a do 100 mph (160 km/h) za 4,3 sekunde.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.