Nemci imaju rešenje: Kako ugasiti požar na električnom automobilu

Novi proizvod mogao bi da reši taj problem

29.09.2023. 21:00
  • Podeli:
požar auto pixabay-64ef7cc582d79.webp Foto: Pixabay

Prema statistikama velikih osiguravača, električni automobili se ne zapaljuju češće od benzinaca i dizelaša. Ali kada se zapale, požar je teže ugasiti – posebno na brodu.

To je zato što konvencionalne metode gašenja mogu da obuzdaju požar na električnom vozilu samo u ograničenoj meri, a ne trajno. O bezbednosnim uređajima na brodovima do sada se nije mnogo govorilo, a može se sa sigurnošću pretpostaviti da brodarske kompanije nisu dobro pripremljene za požare e-automobila.

Kako se požari električnih automobila mogu efikasno ugasiti ili obuzdati – bilo na brodu ili na putu? Novi proizvod, nazvan RecoverEBag, mogao bi da reši taj problem.

To je zapravo velika torba u koju se može spakovati zapaljeni e-auto. Protivpožarna torba za e-automobile je specijalno dizajnirana za brzu reakciju na električni požar u e-vozilima, jer transport "čelične kade" do mesta nesreće radi efikasnog hlađenja zapaljenog vozila često traje predugo ili je potpuno nemoguć .

"Naravno, kada dođe do požara na brodovima, vatrogasna jedinica najčešće nema pristup", kaže Harald Samoiski iz vatrogasne brigade Bad Homburg, koji je zajedno sa kolegama vatrogascima razvio torbu i predstavio je na tržištu, zajedno sa kompanija iz Vestervalda (Nemačka).

Tada je važno brzo stabilizovati situaciju, a to znači hlađenje vozila. RecoverEBag je, kaže vatrogasac, trenutno jedini način da se nosite sa zapaljenim e-autom na brodovima.

Sistem je koncipiran tako da obučena ekipa za tri do četiri minuta ima spremnu torbu, vrednu 2.000 evra, za upotrebu. U zavisnosti od veličine vozila, vreća se puni sa oko 1.500 litara vode (na moru može biti i slana voda).

Pre nego što se vozilo stavi u torbu, ono se ohladi na maksimalno 70 stepeni Celzijusa kako biste mu mogli čak i prići. Zatim se postavlja tobra kako bi se sprečili sekundarni požari.

"Onda možemo da podignemo vozilo dizalicom ispod B stuba i podvučemo torbu ispod njega. Nakon toga, druga strana vozila se podiže i torba se povlači nagore. Važno je znati da požari električnih automobila nisu eksplozivni, već je bitno trajno ohladiti bateriju kako se ne bi ponovo zapalila", objašnjava Samoiski.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()