Nova pravila za tehnički pregled vozila od 5. jula: Da li će doći do poskupljenja?

Postoje tri najčešća problema sa kojima se sreću vozači

19.04.2023. 11:23
  • Podeli:
tehnicki_pregled_dusko_jaramaz_pixsell.jpg Foto: Dusko Jaramaz/Pixsell

"Cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, nije tako davno utvrđena i ne očekujemo da će se menjati u skorašnje vreme", izjavio je član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS) Andrija Vujičić.

Vujičić je kazao da grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi, koji bi trebalo da stupe na snagu 5. jula, a u praksi su neprimenjivi.

Teretna vozila

Naveo je da je reč o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila, a konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočne sisteme i sisteme za izduvne gasove.

"Ovalnost kočnica je veoma strogo postavljena, na oko 20 odsto prihvatljive ovalnosti, što nije predviđeno čak ni evropskom direktivom, koja uređuje delatnost tehničkog pregleda. Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočni sistem, koji veliki broj vozila ne poseduje, što bi podrazumevalo da bi morali da ih isključimo iz saobraćaja, što svakako nije u interesu privrede", rekao je Vujičić.

Kao treći problem, naveo je uređaje koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatore, koji mnoga vozila nemaju, a trebalo bi da imaju.

To bi, prema njegovim rečima, značilo da bi ta vozila, kada posle 5. jula dođu na tehnički pregled, morala da budu isključena iz saobraćaja, što bi, kako je naglasio, bio veliki izazov za vlasnike vozila.

Zato je, istakao je Vujičić, neophodno dati još vremena da se propis uskladi ili se vlasnici ovakvih vozila prilagode propisu ukoliko se odluči da se on održi u obliku u kom je sada.

"Mi smo kao Odbor grupacije tehničkih pregleda u PKS na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će zakonodavac blagovremeno da ih izmeni", rekao je Vujičić.

Istraživanja

Kazao je i da je reč o velikom broju vozila koja ne ispunjavaju propisane uslove.

Prema istraživanju koje je radio ovaj odbor, skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, odnosno vozilima vrste N1 i eventualno N1 lakim teretnim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum. 

 

Tri najčešća problema sa kojima se sreću vozači
  • Ovalnost kočnica
  • Priključci za pneumatske kočne sisteme
  • Sistemi za izduvne gasove

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()