Modeli brojnih popularnih svetskih marki, odnosno njihovi kompjuterski sistemu, pokazali su se kao izuzetno ranjivi na napade hakera
Koliko su savremeni automobili otporni na hakerske napade? Najnovije istraživanje pokazuje njihove ogromne slabosti, koje vešti hakeri relativno lako mogu da iskoriste za maliciozne operacije.
Američki haker Sem Kari je sa svojim timom sproveo opsežna istraživanja različitih marki automobila i bezbednosti njihovih softverskih sistema. Tokom svog istraživanja Kari je otkrio brojne propuste u softverima koje koriste marke kao što su BMW, Mercedes-Benz, Toyota i Kia.
Kod automobila marki kao što su Mercedes, BMW i Ferrari, Kari je uspevao da pregleda i da menja (uređuje) veliki broj podataka vlasnika automobila.
Kod marki kao što su Kia, Honda, Nissan i Hyundai, otišao je korak dalje. U njima je mogao da otključa automobile, pokrene motor, zaustavi motor, locira vozilo, upali svetla i još mnogo toga. Kod modela marke Kia je čak mogao i da daljinskim putem pristupi kameri od 360 stepeni i gleda slike automobila uživo, prenosi Revija HAK.
Kod automobila Land Rover, Jaguar, Ford i Toyota, Kari i njegov tim su uspeli da pristupe ličnim podacima vlasnika automobila, čak i adresi u nekim slučajevima.
Zaključak ove priče glasi – proizvođači automobila bi trebalo ozbiljnije da pristupe zaštiti svojih modela od upada hakera u njihove kompjuterske sisteme, jer bi hakeri sa lošim namerama mogli da naprave veliku štetu kako vlasnicima vozila, tako i samim proizvođačima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.