Vlasnik novog električnog automobila je bio potpuno šokiran kada je ustanovio da punjenje baterija nije i izbliza tako brzo kao što proizvođači i trgovci tvrde
U vreme kada se auto industrija ubrzano elektrifikuje, a kraj proizvodnje vozila sa pogonom na fosilna goriva (makar za sada i samo formalno) nazire, javljaju se mnogi skeptični glasovi koji ističu brojne nedostatke u vezi sa električnim pogonom četvorotočkaša. Pre svega – sa punjanjem baterija i nedostatkom odgovarajuće infrastrukture.
Opravdanost takvih sumnji izgleda da je uspeo da dokaže vlasnik novog elektromobila, iz američke države Kolorado.
Izvesni Alan O'Haši nedavno je kupio svoj prvi električni automobil – Nissan Leaf, i odlučio da ga detaljno testira tokom 4.200 kilometara dugog putovanje kroz Koloradi i Vajoming.
Entuzijazam koji ga je poveo u prvo iskustvo vožnje električnim automobilom, vrlo brzo je splasnuo, pošto je nakon samo 278 pređenih milja (447 kilometara) otkrio šokantnu istinu. Alanu he bilo potrebno punih 15 sati da pređe rutu, koja se inače "klasičnim" automobilom prelazi za oko tri sata.
I pored toga što je priznao da i njegova greška bila deo problema, Alan kaže da je potcenjivanje postojeće infrastrukture za punjenje električnih vozila, kao i preterano poverenje u tvrdnje proizvođača isto toliko krivo za njegov peh.
Ističe da je bio potpuno šokiran kada je ustanovio da punjenje baterija nije i izbliza tako brzo kao što proizvođači i trgovci tvrde.
Svoje iskustvo ovaj razočarani vozač je potom pretočio u dnevnik putovanja i objavio u knjizi pod naslovom "On the Trail: Electrical Vehicle Anxiety" (Na putu: Nervoza električnog vozila), u kojoj detaljno opisao sve teškoće dugotrajnog putovanja električnim automobilom.
Sličan slučaj dožvela je i Rejčel Vulfi, inače novinarka Wall Street Journal-a, koja se odvažila da krene na duži put kako bi detaljno istažila sve čuda savremene tehnologije koja pruža jedan električni automobil.
Ona je izajmila potpuno novi električni korsover Kia EV6 i krenila u avanturu od Nju Orleansa do Čikaga i nazad. Putovanje je trajalo cela četiri dana, tokom koji je svakoga dana vozila oko sedam i po sati.
Kada je stigla na cilj, Rejčel je otkrila da je za ta četiri dana više vremena punila svoj automobil nego što je spavala.
Na kraju je, u svom komentaru, konstatovala da bi za punjenje baterije električnog vozila koje se može smatrati iole brzim punjač morao da ima snagu od oko 24kW, uz napomenu da najbrži savremeni punjači mogu da imaju snagu i do 350kW.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.