Novosti iz Francuske
U sklopu modernizacije ponude, Peugeot-ovi SUV-ovi dobili su novi menjač, ali i hibridnu tehnologiju.
U pitanju su modeli 3008 i 5008, koji u novom krugu osvežavanja dobijaju bitne novosti ispod haube. Na električne modele će se još pričekati, ali zato su tu sada pogoni u formi tzv. blagih hibrida.
Prihvatanjem 48-voltne tehnologije ovi SUV-ovi troše do 2.5 l/100 km manje u gradu i do 0.7 l/100 km manje na otvorenom putu.
Novosti u pogledu potrošnje nema jedino naaauto-putu, gde je uticaj hibridne tehnologije neprimetan. U proseku je potrošnja goriva manja 1 l/100 km ili oko 15 posto. Istovremeno, CO2 emisije su pale za oko 20 g/km.
I koja reč o pogonu. Za početak, tu je novorazvijeni 1.2 trocilindraš, koji sada daje 136 KS pri 5500 o/min uz 230 Nm dostupnih od 1750 o/min. Osim turbine promenljive geometrije, ovaj motor karakteriše Millerov kružni proces, modifikovani Otto kružni proces kod kojeg se zbog produženog intervala otvorenosti usisnog ventila kompresija odvija u dva ciklusa.
Novost je i novi menjač, šest-stepeni sa dve spojke, a u kojem se nalaze elektromotor, inverter i upravljačka elektronika. Elektromotor daje dodatnih 28 KS i 55 Nm, a omogućava automobilima kraće intervale vožnje na struju. Pri kočenju puni se baterija kapaciteta 432 Wh. Ona je smeštena ispod vozačevog sedišta pa je kapacitet prtljažnika ostao neizmenjen.
U praksi sve ovo znači da će automobil do brzine od 145 km/h, kad vozač pusti gas, nastaviti da krstari na struju. Ako pak naglo pritisne pedalu gasa, elektromotor će dati 12 KS. Kako ovi automobili mogu ići na struju, Peugeot je ugradio AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), sistem zvučnog upozorenja koji radi do 30 km/h.
Recimo i kako će ovaj pogon uskoro biti dostupan i na ostalim modelima, od malenog 208 pa do novog 408. Peugeot 3008 i 5008 proizvode se i fabrici u Sochauxu. U prodaju dolaze u drugom kvartalu ove godine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.